۰
وزیر بهداشت و درمان در مانور برنامه بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی 98

کار بازرسان بهداشت نوروز 98 به دلیل فشارهای اقتصادی و شرایط کشور سخت‌تر شده است

بنده به عنوان سرباز دیرین حوزه بهداشت کشور، پشتوانه مردم و دست اندرکاران هستم و حاضرم خودم را بسوزانم، اما مویی از شما کم نشود
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۴۲۳۷
کار بازرسان بهداشت نوروز 98 به دلیل فشارهای اقتصادی و شرایط کشور سخت‌تر شده است
سالم خبر: وزیر بهداشت و درمان در مانور برنامه بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی 98 در مرکز همایش های رازی اعلام کرد: کار بازرسان و ماموران بهداشت در نوروز 98 به دلیل فشارهای اقتصادی و تغییرات در نرخ ارز سخت تر از سال گذشته شده است چون هزینه های بالای برخی اقلام مانند گوشت موجب بالا رفتن تخلفات و تقلب شده است.

نمکی ادامه داد: مقوله امنیت و سلامت مقوله‌ای مانند هوا برای انسان و آب برای ماهی است. امسال به دلیل فشارهای اقتصادی و تغییرات در نرخ ارز کار بازرسان و سازمان تعزیرات بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه بنده اولین بار اداره کل بهداشت حرفه‌ای را در وزارت بهداشت ایجاد کردم، گفت:  در آن زمان می‌خواستیم کاسه‌های فالوده خوری و بستنی را تبدیل به ظروف یکبار مصرف کنیم، اما سخت بود. یادم است که یک بار کاردان بهداشت محیط ما در کرمانشاه به یک قصاب اعتراض کرده بود و قصاب علیه او شکایت کرده بود و
او را به ضربه های شلاق محکوم کرده بودند. من رفتم و گفتم اگر این کاردان بهداشت  شلاق بخورد، من خودم را جلوی کاخ دادگستری آتش می‌زنم و آنقدر ایستادم که برای کاردان برائت و برای قصابی حکم شلاق گرفتم.

نمکی بر بهداشت محیط کشور تاکید کرد و گفت: به ماموران عرصه بهداشت محیط توصیه می‌کنم که ضمن حفظ ابهت خود در کار، به کسبه بی‌احترامی نکنید. من از مردم دور نمی‌شوم و هیچگاه از طریق VIP و پاویون سفر نمی‌کنم بنابراین پیوستگی با مردم به انسان ارزش می‌دهد.

18 هزار خانه بهداشت در کشور وجود دارد

وی با بیان اینکه در سال ۵۷ از هر هزار تولد زنده ۱۲۰ نوزاد به یک سالگی نمی‌رسیدند و از هر ۱۰۰ هزار مادر باردار ۲۴۵ موردشان تلف می‌شدند، اظهارداشت: میزان پوشش واکسیناسیون در کشور ۳۰ درصد بود، اما امروز به ١٠٠ درصد رسیده است و همچنین در گذشته بیماری‌های تنفسی گروه‌های آسیب‌پذیر را مورد هدف قرار داده بودند، اما امروز در این زمینه وضعیت مناسبی داریم.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه در حال حاضر 18 هزار خانه بهداشت در کشور وجود دارد، بیان داشت: این در حالیست که در آن سال‌ها این تعداد خانه بهداشت حدود ۱۰۵۰ مرکز خانه بهداشت بوده است که این دستاورد ها را مدیون بزرگان گذشته می دانیم.

نمکی افزود: بنده به عنوان سرباز دیرین حوزه بهداشت کشور، پشتوانه مردم و دست اندرکاران هستم و حاضرم خودم را بسوزانم، اما مویی از شما کم نشود.

3 هزار اکیپ نظارتی و بازرسی عرضه موادغذایی بسیج شده اند

وی با بیان اینکه  3 هزار اکیپ نظارتی و بازرسی عرضه موادغذایی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور بسیج کردیم، تصریح کرد:  این افراد ضمن بازرسی های مکرر و پیوسته در اماکنی که عرضه مواد غذایی و مواردی دارند و امکان دارد به مردم آسیب برساند، با دستگاه های مجهز و اتوماتیک ارزیابی و صورتجلسه می کنند و درصورت هرگونه مشاهده تخلف  برخورد قانونی می شود. اما  امیدواریم که ارائه کنندگان مواد غذایی نیز برای خیر و برکت کسب و کار و رعایت حال مردم ایام نوروزی خوبی داشته باشیم.

وزیر بهداشت و درمان درباره مبارزه با مواد غذایی تقلب که با توجه به افزایش تورم گفت: امیدوارم با هماهنگی هایی که با سازمان تعزیرات و قوه قضاییه داریم، بتوانیم موارد متخلف را با شدت بیشتری دنبال کنیم تا مجازات معدود کسبه ای در خدمت رسانی به مردم دچار تعلل می شوند  به گونه ای باشد که موجب استمرار کار آن ها باشد.

مانور برنامه بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی 98 به طور همزمان در استان‌های گیلان، زاهدان و کرمانشاه از طریق ویدیو کنفرانس و با دستور وزیر بهداشت برگزار شد.
 
 
 
 
کد مطلب : ۴۲۳۷
نام شما

آدرس ايميل شما