۰
معاون بهداشت وزارت بهداشت:

11 هزار مرکز غذایی و بهداشتی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند

سامانه 190 در راستای رسیدگی به شکایات مردم به منظوراطلاع رسانی متخلفان غذایی و بهداشتی کشور و استفاده از دفاتر سلامت فعال است
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۴۲۳۶
11 هزار مرکز غذایی و بهداشتی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند
سالم خبر: معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: مجهز شدن بهداشت محیط به دستگاه های پرتابل نقطه عطفی برای کیفیت بهتر غذایی و بهداشتی است که نیروی انتظامی، تعزیرات و ضابطین قضایی در این مورد کمک می کنند.

به گزارش سالم خبر، علیرضا رییسی در مانور برنامه عملیاتی مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی 98 در سالن مرکز همایش های رازی گفت: حدود 900 هزار بازدید نوروزی در سال97 از مراکز بهداشتی و غذایی در کشور داشتیم که از این تعداد 22 هزار بازدید، نظارت بین راهی بود و همچنین 11 هزار مرکز غذایی و بهداشتی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند و از این تعداد نیز دو هزار و 410 مرکز پلمپ شدند.

وی در ادامه تعداد بازدیدهای مشترک نوروزی 97 با سایر دستگاه ها اعم از سازمان تعزیرات را بیش از 20 هزار بازدید دانست و افزود: 286 هزار مورد سنجش با دستگاه های پرتابل جهت نظارت بر مراکز غذایی و بهداشتی در نوروز 97 داشتیم.

اولویت های برنامه های بازدید نوروزی 98 وزارت بهداشت

معاون بهداشت وزارت بهداشت اولویت های برنامه های بازدید نوروزی 98 را نظارت و بازدیدهای بهداشتی در اماکن با دقت بیشتر، تجهیز سامانه 190 در راستای شکایات مردم به منظور اطلاع رسانی متخلفان غذایی و بهداشتی کشور و استفاده از دفاتر سلامت اعلام کرد.

رییسی با بیان اینکه ما متولی سلامت هستیم، بیان داشت: ما سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های لازم را در حوزه سلامت مردم را داریم اما وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند سلامت را در کشور تضمین کند بلکه سایر دستگاه ها باید همکاری های لازم را در حفظ سلامت مردم داشته باشند که از بخش خصوصی و مردم خواهشمندیم بر سلامت کشور ناظر باشند.

مانور برنامه عملیاتی مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی 98 به طور سراسری در گیلان، زاهدان و کرمانشاه با حضور پلیس، اورژانس،هلال احمر و سازمان تعزیرات برگزار شد.
 
کد مطلب : ۴۲۳۶
نام شما

آدرس ايميل شما