60 شرکت تجهیزات پزشکی بالغ بر شش میلیارد تومان از بیمارستان پارسیان طلب دارند

19 اسفند 1397 ساعت 13:54


سالم خبر: طی روزهای گذشته کارکنان بیمارستان پارسیان به ماه ها به تعویق افتادن حقوق و دستمزد خود اعتراض کرده و دست به اعتصاب زدند.

به گزارش سالم خبر استنکاف در پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان تنها بخشی از مشکلات بیمارستان پارسیان است، به طوری که نه تنها این بیمارستان نسبت به تعهدات خود در قبال کارکنانش عمل نکرده بلکه مدت هاست که بدهی های چند میلیاردی خود به شرکت های تامین کننده تجهیزات پزشکی ای که با این بیمارستان همکاری می کردند را نیز پرداخت نکرده است.

امید شهبندی، مسوول کارگروه مطالبات تشکل های تجهیزات پزشکی در این باره به سالم خبر گفت: ما حدود 60 شرکت تجهیزات پزشکی هستیم که در مجموع بالغ بر شش میلیارد تومان از این شرکت طلب داریم و همه مربوط به قبل از اردیبهشت سال جاری و بیشتر متعلق به سال 96 است اما مسوولان این بیمارستان تاکنون به هیچ وجه در مقام پاسخ گویی و پرداخت بدهی های خود اقدام نکرده اند.

وی افزود: شرکت ن آ از بدو تاسیس بیمارستان پارسیان، پیمانکار تامین تجهیزات پزشکی این بیمارستان بوده است. در واقع مدیران بیمارستان پارسیان، تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز مجموعه تحت نظر خود را به این شرکت واگذار کرده و این شرکت را به شرکت های تجهیزات پزشکی معرفی کردند تا برای فروش کالاهای خود با آن وارد معامله شوند.

شهبندی با تاکید بر اینکه بیمارستان پارسیان به دلیل مشکلات سهامداران از پاسخگویی نسبت به کالاهای مصرف شده توسط پیمانکاری که به اجبار به شرکتهای تجهیزات پزشکی معرفی شده طفره می رود و هیچ گونه تعهدی در قبال بدهی های این شرکت احساس نمی کنند، ادامه داد: مدیر عامل این شرکت که یکی از سهامداران اصلی بیمارستان پارسیان است، مدتی است که به دلایلی در زندان به سر می برد و علاوه بر آن، ظاهرا مشکلاتی هم با سایر سهامداران و اعضای هیات مدیره این بیمارستان پیدا کرده است. اما به هر حال نکته مهم این است که چوب این مشکلات داخلی را شرکت های تجهیزات پزشکی می خورند.

وی تصریح کرد: ما مستندات خود را در اختیار حراست وزارت بهداشت، بازرسی دانشگاه علوم پزشکی ایران و حراست اداره کل تجهیزات پزشکی قرار داده ایم و حتی به مراجع قضایی نیز شکایت برده ایم و حتی حکم توقیف اموال نیز دریافت کرده ایم اما از آنجا که ظاهرا ساختمان و تجهیزات این بیمارستان همه در گروی بانک است؛ بنابراین اموالی هم برای توقیف وجود ندارد؛ ضمن آنکه باقی پیگیری ها تاکنون به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

مسوول کارگروه مطالبات تشکل های تجهیزات پزشکی با بیان اینکه این بیمارستان در قبال بدهی هایی که در زمان فعالیت شرکت ن آ به شرکت های تجهیزات پزشکی دارد پاسخگو نیست، افزود: این شرکت به طور کتبی نامه ای را در اختیار ما قرار داد که نشان می دهد از بیمارستان پارسیان حدود نه میلیارد تومان طلب دارد و یک میلیارد و 400 میلیون تومان هم کالا در انبارش داشته است که هیات مدیره بیمارستان آن را هم توقیف کرده است.   

وی گفت: تا اردیبهشت سال جاری و پس آنکه مدیر عامل شرکت ن آ دستگیر شد، همسر ایشان امور مربوط به شرکت های تجهیزات پزشکی را رتق و فتق می کردند اما از اردیبهشت به بعد اجازه ورود به بیمارستان به این خانم داده نشد و طبق اظهارات خودشان، بیمارستان قرارداد همکاری خود با این شرکت را به طور یک طرفه لغو و همه دارایی های آن، از جمله کالاهای داخل  انبار آن را توقیف کرده است.

شهبندی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرکت های تجهیزات پزشکی در میان مشکلات بین شرکت ن آ و بیمارستان پارسیان سردرگم شده اند، گفت: ما بارها به مدیران بیمارستان گفته ایم ما که به طور خودسرانه با شرکت ن آ وارد معامله نشده ایم و برقراری این رابطه به دلیل شرایطی بوده که خود بیمارستان برای ما ایجاد کرده است و گرنه ما درواقع کالاهای خود را به بیمارستان پارسیان فروخته ایم.

وی افزود: این بیمارستان در حال حاضر به طور مستقیم با شرکت های تجهیزات پزشکی وارد معامله می شود اما تکلیف این 60 شرکت که در زمان فعالیت شرکت ن آ، تجهیزات پزشکی این بیمارستان را تامین می کرده اند هنوز نامعلوم است.  


 


کد مطلب: 4234

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/4234/60-شرکت-تجهیزات-پزشکی-بالغ-شش-میلیارد-تومان-بیمارستان-پارسیان-طلب

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com