رییس سازمان اورژانس کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه:

چهارشنبه سوری سال گذشته 53 نفر؛ عضوی از بدن خود را از دست دادند

تمامی بیمارستان‌ها مکلف به پذیرش آسیب‌دیدگان چهارشنبه‌سوری هستند

19 اسفند 1397 ساعت 13:15


سالم خبر: رییس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: بیشترین فوتی های سال گذشته در مراسم چهارشنبه سوری در شهرهای تهران، اردبیل، کرج و زنجان بوده است که با کاهش 75 درصدی آمار قربانیان نسبت به سال 95 اما همچنان شاهد سه نوع معلولیت در مصدومین بودیم.

به گزارش سالم خبر، پیرحسین کولیوند در نشست خبری با اصحاب رسانه به تبیین برنانه های وزارت بهداشت برای آخرین چهارشنبه پایانی سال پرداخت و گفت: سال گذشته با هزار و 447 مورد آسیب دست و هزار و 113 مورد آسیب چشم مواجه بودیم. این در حالیست که  69 درصد آسیب دیدگان، استفاده کنندگان مواد محترقه بودند و 30 درصد آسیب دیدگان، عابرین بوده است.

رییس سازمان اورژانس کشور در ادامه بیشترین مراجعان در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته به مراکز درمانی را در استان تهران 900 مورد، آذربایجان شرقی 280 مورد، آذربایجان غربی 268 مورد و کمترین مراجعان مربوط به هرمزگان 4 مورد و لرستان 2 مورد دانست.

41 درصد آسیب دیدگان چهارشنبه سوری بین سنین 6 تا 18 سال است

کولیوند بیان داشت: 88 درصد از مصدومین چهارشنبه سوری مردان هستند و متوسط سن افراد آسیب دیده از سن 6 تا 18 سال بوده است.

وی گفت: در سال گذشته با کاهش 29 درصد سوختگی درجه یک و دو روبه رو بودیم و بیشترین سوختگی ها در اندام چشم، دست و اندام فوقانی بوده است.

بیمارستان ها مکلف به پذیرش همه آسیب دیدگان چهارشنبه سوری هستند

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: تا کنون هیچ مصدومی را نداشتیم که بیمارستان ها از پذیرش آن ها خودداری کنند. ما هنوز مصدومانی را داریم  که در چهارشنبه سوری های سال های گذشته آسیب دیدند، درمان شان در مراکز درمانی ادامه دارد که این افراد هزینه های زیادی را بر خانواده و وزارت بهداشت تحمیل می کنند.

اقدامات اورژانس کشور در چهارشنبه سوری امسال

کولیوند با بیان اینکه در حال حاضر 5500 دستگاه آمبولانس در کل کشور وجود دارد، گفت: 41 فروند بالگرد به همراه312 موتور آمبولانس و 64 اتوبوس آمبولانس در کل کشور وجود دارد ضمن اینکه پرسنل اورژانس به طور 12 ساعته و 24 ساعته به مردم در کشور خدمت رسانی می کنند.

وی افزود: موتور آمبولانس ها کمتر از 15 دقیقه به محل آسیب دیدگان می رسند که از مردم درخواست داریم در صورت عدم آگاهی در مواقع آسیب دیده با 115 تماس بگیرند.

رییس اورژانس کشور تصریح کرد:  آمبولانس و نیروهای ویژه ما در بسیاری محلاتی که حادثه تولید می شود در چهارشنبه سوری هفته آینده حضور دارند تا کنترل و نظارت داشته باشیم. همچنین تیم های نظارت اعم از تیم درمان پزشکان در بیمارستان ها به همراه بازدیدهای میدانی  از طریق مسولان درمانی حضور دارند.
آموزش های جلوگیری از حوادث چهارشنبه از اول مهرآغاز شد

رییس اورژانس کشور گفت: آموزش های خاص ویژه دانش آموزان در راستای جلوگیری از حوادث ناشی از چهارشنبه سوری در کل کشور در حال برگزاری است.

سال گذشته 53 مورد قطع عصو داشتیم

در ادامه طیب قدیمی معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: 53 مورد قطع اندام در کل کشور در چهارشنبه اخر سال گذشته ثبت شد.

وی ادامه داد:  سوختگی در یک لحظه اتفاق می افتد اما سیر درمانی آن طولانی است و استقرار آن دو سال به طول می انجامد .
قدیمی گفت: با نوجه به سن مصدومیت 6 تا 18 سال این افراد در سنی هستند که با مصدومیت زیبای خود را از دست داده و دچار بیماری روحی و روانی که قابل جبران نیست می شوند.

وی تصریح کرد: تمام بیمارستان در کنار اورژانس خدمات درمانی سوختگی و آسیب های چشمی را در کنار مراقبت های اولیه انجام می دهند.

 


کد مطلب: 4232

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/4232/چهارشنبه-سوری-سال-گذشته-53-نفر-عضوی-بدن-خود-دست-دادند

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com