۰

قاچاق معکوس داروی بی‌حسی به دلیل تفاوت نرخ ارز

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۲۲۸
قاچاق معکوس داروی بی‌حسی به دلیل تفاوت نرخ ارز
سالم خبر : مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: تا پایان سال ۹۷ حدود ۸.۵ میلیون کارپول بی حسی دندانپزشکی در بازار توزیع می‌شود.
 
به گزارش سالم خبر از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد عبده زاده درباره کارپول دندانپزشکی و چالشی که دندانپزشکان و دانشکده های دندانپزشکی با آن روبه رو شده اند، گفت: تدابیری اندیشیده ایم تا نیاز بازار را  از دو راه تولید و واردات تامین شود، کارپول توسط 2 شرکت داروسازی داخلی و به موازات آن واردات تامین  می‌شود و به نظر می رسد که  مشکل کارپول دندانپزشکی در بازار حل شده است.
 
عبدزاده به میزان تولید کارپول در 2 شرکت داروسازی ایرانی اشاره کرد و افزود: یکی از شرکت های تولیدکننده، روزانه 150 هزار کارپول تولید و این محصولات تحویل بازار می شود و 100 هزار کارپول را نیز یک شرکت تولیدکننده کارپول بی حسی دندانپزشکی تولید می کند  و محصولات خود را در بازار به فروش می رساند تا دندانپزشکان استفاده کنند.
 
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به واردات کارپول بی حسی دندانپزشکی برای حل مشکل کمبود و از بین رفتن التهاب موجود در بازار اظهار کرد: به موازات تولید کارپول بی حسی دندانپزشکی، واردات نیز انجام می شود و محموله وارداتی کارپول بی‌حسی دندانپزشکی وارد  کشور شده است و این محموله وارداتی در مرحله برچسب گذاری و رجیستریشن قرار دارد.
 
3.5 میلیون واحد کارپول دندانپزشکی مصرف می شود
 
عبده زاده به میزان توزیع کارپول دندانپزشکی مصرفی کشور اشاره کرد و گفت: میزان مصرف کارپول در زمان اوج به 3.5 میلیون واحد می رسد و پیش بینی می کنیم تا پایان سال 97 حدود 8.5 میلیون کارپول دندانپزشکی در زنجیره توزیع شود و  در اختیار دندانپزشکان قرار گیرد و به دنبال آن التهاب موجود در بازار کارپول دندانپزشکی از بین برود.
 
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو  درباره چالش قاچاق معکوس کارپول دندانپزشکی اظهار کرد: ما با دندانپزشکان و شرکت های پخش بحث و بررسی کردیم و راه هایی برای مبارزه با قاچاق معکوس اندیشیده ایم اما تا زمانی که اختلاف نرخ ارز وجود دارد با قاچاق معکوس کارپول دندانپزشکی مواجه خواهیم بود و هیچ کدام از راه حل ها نمی تواند  صد درصد قاچاق معکوس را از بین ببرد چرا که اختلاف نرخ ارز بسیار معنادار است/
کد مطلب : ۴۲۲۸
نام شما

آدرس ايميل شما