۰

بیمارستان‌ها سهم صنعت داروی کشور از 500 میلیون یورو را پرداخت نکردند

مرتضی خیرآبادی، عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۴۲۰۳
بیمارستان‌ها سهم صنعت داروی کشور از 500 میلیون یورو را پرداخت نکردند
سالم خبر: تنها 1200 میلیارد تومان از 500 میلیون یوروی تخصیص داده شده برای بخش دارو و تجهیزات پزشکی به صنایع دارویی کشور تزریق شده است.

به گزارش سالم خبر یکی از علل اختصاص تنها این میزان پول به صنعت داروی کشور نبود قانون در زمینه ی هزینه کرد بودجه اختصاص یافته به دارو به ویژه در بیمارستان های کشور بوده است.

اما با پیگیری های سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی قانونی طی هفته ی گذشته در مجلس به تصویب رسید که این چرخه ی پولی را نظام مند کرد.

مرتضی خیرآبادی، عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی در گفت و گو با سالم خبر با بیان این مطلب افزود: با توجه به
مشکلات نقدینگی ای که صنعت داروسازی با آن مواجه بود و از آنجا که منابع مالی در نظر گرفته شده برای بخش دارو در جاهای دیگری هزینه می شد، تلاش کردیم تا نمایندگان مجلس را توجیه کنیم تا قانونی برای اینکه کلیه پول های مربوط به دارو در بیمارستان ها تنها صرف خرید دارو شود که خوشبختانه مجلس، چهارشنبه هفته گذشته با این مساله موافقت کرد و مصوب شد.

وی افزود: براساس این قانون دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان های ردیف بودجه مستقل موظفند گردش مالی حاصل از خرید و فروش دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی را، منحصرا جهت بازپرداخت هزینه های تامین و تدارک دارو به داروخانه ها و شرکت های
پخش پرداخت کنند و تخطی از این امر تصرف در اموال عمومی تلقی می شود.

خیرآبادی تاکید کرد: بنابراین در صورت هر تخطی ای از این قانون، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور  که مسوول اجرا و پیگیری این قبیل قوانین هستند، آن را پیگری خواهند کرد و با اطمیان می توان گفت در طول سال آینده ما شاهد هدر رفت پول دارو در جاهای دیگر نخواهیم بود.

وی ادامه داد: از 500 میلیون یوروی تخصیص داده شده برای بخش دارو و تجهیزات پزشکی نیز تنها حدود 1200 میلیارد تومان به مجموعه تزریق شده که به علت نبود همین قانون وارد حساب های بیمارستان ها شده اما عملا پولی به شرکت های دارویی نرسیده است.
 
کد مطلب : ۴۲۰۳
نام شما

آدرس ايميل شما