براساس آخرین بررسی های شاخص سلامت از سوی بلومبرگ:

اسپانیا، سالم ترین کشور جهان است

کشورهای صحرای افریقا، افغانستان، یمن و هاییتی در رده‌های آخر فهرست سالم‌ترین کشورهای جهان قرار گرفته‎‌اند

15 اسفند 1397 ساعت 11:45


سالم خبر: براساس آخرین ارزیابی ها و بررسی شاخص های سلامتی 169 کشور مشخص شد که کشور اسپانیا سالم ترین کشور در جهان است.
 
به گزارش بلومبرگ، براساس این گزارش این کشور بالاترین امید به زندگی را در میان کشورهای اروپایی دارد و جایگاهش نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی ۵ پله ارتقا پیدا کرده است.شاخص سلامت برای این کشور برابر با ۹۲.۷۵ اعلام شده است که بالاترین شاخص در میان ۱۶۹ کشور دنیا است.
 
کشورهای ایتالیا و ایسلند در این رده بندی جایگاه دوم و سوم را دارند و ژاپن توانسته است عنوان چهارمین کشور سالم دنیا را از آن خود بکند. امریکا با داشتن شاخص ۷۳ جایگاه ۳۵ را در  فهرست سالم ترین کشورهای جهان از آن خود کرده است.
 
به گزارش بلومبرگ حفظ سلامتی یکی از مهمترین وظایف مردم و دولتها در کشورهاست به همین دلیل توجه به شاخص های سلامتی هر روز بیشتر می شود. ارایه خدمات بهداشتی  و تامین  آب و هوای سالم برای مردم از مسایلی است که می تواند سلامت انسانها را تامین کند و نسلی سالم را برای ساختن اقتصادی پویا  ایجاد کند.
 
 بلومبرگ  هر سال با توجه به شاخص هایی از قبیل امید به زندگی، میزان مصرف سیگار و سهم افراد دارای اضافه وزن که هر دو از خطرات بزرگ برای سلامتی مردم هستند و مشکلات زیست محیطی و سطح آلودگی هوا در کنار میزان دسترسی به آب سالم و تصفیه شده  اقدام به تهیه شاخص سلامت برای کشورهای دنیا می کند. این شاخص بین صفر تا ۱۰۰ است و نزدیکی شاخص سلامت یک کشور به عدد ۱۰۰ نشان می دهد که از نظر سلامتی در وضعیت بهتری قرار دارد. بلومبرگ  کشورهای جهان را بر مبنای این شاخص رده بندی می کند و به معرفی سالم ترین کشورهای دنیا می پردازد. طبق گزارش سال ۲۰۱۹ میلادی،  کشورهای اروپایی توانسته اند به عنوان سالم ترین کشورهای دنیا معرفی شوند.
 
 کشورهای جنوب صحرای افریقا دراین رده بندی عنوان  کشورهایی با پایین ترین سطح سلامت را کسب کرده‌اند. ۲۷ کشور از مجموع 30 کشوری که در انتهای این فهرست قرار داشتند در جنوب صحرای افریقا واقع شده اند و سه کشور دیگر افغانستان، یمن و هاییتی بودند.
 
افغانستان و یمن به دلیل فقر و سالهای پیاپی جنگ و درگیری  با بحران های سلامتی زیادی مواجه هستند. در این کشورها دسترسی به آب سالم بسیار کم است و شمار زیادی از کودکان به همین دلیل جان خود را از دست می دهند.
 
تنها کشورهای آسیایی در این فهرست کشورهای ژاپن ، سنگاپور، رژیم صهیونیستی و کره جنوبی هستند. اغلب کشورهای  قرار گرفته در ۲۵ جایگاه اول این فهرست کشورهای اروپایی هستند.
 
در رده بندی کشورهای سالم در جهان ، استرالیا جایگاه هفتم را دارد و شاخص سلامتی این کشور برابر با ۸۹.۷۵ است.کشور فرانسه جایگاه دوازدهم ، هلند جایگاه پانزدهم،کانادا جایگاه شانزدهم و  کره جنوبی جایگاه هفدهم این فهرست را دارد.

 
سالم ترین کشورهای دنیا در سال ۲۰۱۹
شاخص در سال ۲۰۱۹ نام کشور رتبه
۹۲.۷۵ اسپانیا ۱
۹۱.۵۹ ایتالیا ۲
۹۱.۴۴ ایسلند ۳
۹۱.۳۸ ژاپن ۴
۹۰.۹۳ سوییس ۵
۹۰.۲۴ سوید ۶
۸۹.۷۵ استرالیا ۷
۸۹.۲۹ سنگاپور ۸
۸۹.۰۹ نروژ ۹
۸۸.۱۵ رژیم صهیونیستی ۱۰
۸۷.۳۹ لوکسامبورگ ۱۱
۸۶.۹۴ فرانسه ۱۲
۸۶.۳۰ اتریش ۱۳
۸۵.۸۹ فنلاند ۱۴
۸۵.۸۶ هلند ۱۵
 
 
 


کد مطلب: 4195

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/4195/اسپانیا-سالم-ترین-کشور-جهان

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com