۰

هزار نفر در نوبت کاشت حلزون شنوایی در انتظارند

قیمت نمونه‌ی خارجی حلزون گوش 8 تا 9 هزار دلار و قیمت نوع ایرانی آن 3 هزار دلار است
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۴۱۶۹
هزار نفر در نوبت کاشت حلزون شنوایی در انتظارند
سالم خبر: هر سال 1500 کودک ناشنوا در کشور متولد می شوند. صرفنظر از علل این به وجود آمدن این نارسایی در این کودکان متخصصان تاکید دارند که سن طلایی کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا یک تا پنج سالگی است.

به گزارش سالم خبر اگرچه برای خرید حلزون گوش برای این کودکان در بودجه مصوب سال آینده در مجلس ردیف بودجه ای برای آن تعریف شد اما در حال حاضر 1000 نفر در صف دریافت و نوبت کاشت حلزون در انتظار به سر می برند.

حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مراسم روز جهانی شنوایی که شامگاه یکشنبه در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار شد، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب، دستاوردهای بزرگی در حوزه پزشکی در کشور بدست آمد و ایران امروز در حوزه پزشکی حرف‌های بسیاری در جهان و منطقه برای گفتن دارد.

وی با اشاره به پیشرفت ایران در حوزه کاشت حلزون، افزود: دکتر فرهادی و همکارانشان از سال ۷۱ کاشت حلزون را در کشور آغاز کرده اند و اکنون در بنیاد بخشش در حال خدمت رسانی به هموطنان هستند.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به تلاش مرحوم نیری و طباطبایی در ایجاد بنیاد بخشش و کمک به کودکان ناشنوا، ادامه داد: به ازای یک و نیم میلیون تولد در کشور، هر سال حدود ۱۵۰۰ کودک
ناشنوا به جمع فرزندان کشور افزوده می‌شود. در سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه کاشت حلزون انجام شده هزاران نفر در سال‌های گذشته موفق به کاشت حلزون شدند که این کاشت ها موفقیت آمیز بوده است.

 شهریاری وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در تهیه ی حلزون گوش و حجم افراد منتظر در نوبت کاشت حلزون عنوان کرد: از هیأت امنای ارزی درخواست می‌کنیم در تأمین حلزون و رفع دغدغه به خانوادهایی که فرزندان آنها نیاز دارند کمک کنند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین، گفت: برخی شرکت‌های دانش بنیان اکسترنال پارت مورد نیاز کاشت حلزون را در داخل تولید کردند و از هیأت امنای ارزی تقاضا دارم نسبت به خرید این اقلام تولید داخل اهتمام داشته باشند، قیمت نمونه خارجی این محصول حدود ۸ الی ۹ هزار دلار و قیمت کالای ایرانی به حدود ۳ هزار دلار می‌رسد، به طور قطع هیأت امنا کمک می‌کند و این وسیله مورد نیاز را پیش خرید می‌کند تا به تولید داخل کمک شود و محدودیت منابع ارزی از بین برود، باید از دانشمندان جوان و کالای داخلی حمایت کرد.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت با بیان اینکه در منابع بودجه‌ای مصوب مجلس در سال آینده منابعی برای خرید حلزون پیش بینی شده است،
تصریح کرد: امیدواریم در سال‌های آینده گلایه‌ای نباشد که حلزون موجود نیست و افراد زیادی در نوبت قرار می‌گیرند و زمان طلایی کاشت حلزون از بین برود.

شهریاری با قدردانی از مدیران بنیاد برکت برای حمایت از بنیاد بخشش و کاشت حلزون، افزود: مجمع خیرین سلامت هم در سال آینده کمک‌های بیشتری برای کاهش آلام افراد و فرزندان ناشنوا و ریشه کنی ناشنوایی به کار می‌گیرد، غربالگری هم باید در این مورد مورد توجه قرار گیرد و در زمینه پیشگیری باید کاری کنیم که فرد ناشنوایی متولد نشود چون هزینه‌ی بسیاری برای خانواده و کشور ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در کمیسیون بهداشت مجلس موضوع پیشگیری را با کمک مجمع خیرین سلامت و سازمان بهزیستی دنبال می‌کنیم، گفت: با کاشت حلزون برای افراد ناشنوا هزینه‌های بعدی که دولت متحمل می شود کاهش می یابد. تامین و کاشت حلزون در بسیاری از استان های کشور در حال پیگیری است امیدواریم در زمانی نه چندان دور در استان سیستان و بلوچستان این بخش راه اندازی شود، زیرا ماندن بیماران در تهران به دلیل گفتار درمانی برای بسیاری از خانواده مقدور نیست باید به سمت و سویی رفت که در هر استانی یک مرکز کاشت حلزون وجود داشته باشد.
 
 
کد مطلب : ۴۱۶۹
نام شما

آدرس ايميل شما