۰

سردردها را جدی بگیرید

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۴۱۵۳
سردردها را جدی بگیرید
سالم خبر : یک فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب گفت: هر گونه سردرد را باید جدی گرفت؛ زیرا تا یک سال قبل از بروز خونریزی مغزی، سردردهای پیش قراول می‌توانند ایجاد شوند.

 رضا پورخلیلی ، با بیان اینکه به صورت کلی خونریزی مغزی به سه دلیل عمده رخ می‌دهد، به ایسنا گفت : در علت نخست ممکن است یک ضربه ناگهانی به مغز منجر به خونریزی مغزی شود و در علت دوم خونریزی‌های مغزی، به علت بالا رفتن فشار خون است.  نوع سوم خونریزی مغزی به دلیل وجود یک بیماری پیش زمینه‌ای در داخل مغز اتفاق می‌افتد.
 
این فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب با بیان اینکه شایع‌ترین علامت خونریزی مغزی، سردرد شدید و ناگهانی است، گفت: دومین علامت خونریزی مغزی علایم عصبی است که بسته به اینکه خونریزی در کدام قسمت مغز باشد، ممکن است علایم عصبی مغزی مربوط به آن ناحیه اتفاق افتد. برای نمونه در خونریزی‌های مغزی که در  نیمکره‌های مغزی اتفاق می‌افتند، منجر به بی‌قوتی یک طرف بدن می‌شوند.  یعنی فلج شدن به صورت کامل یا ناقص در یک طرف بدن و محل فلج نیز معمولا در سمت مقابل خون‌ریزی است. همچنین علامت سومی که ممکن است از خونریزی مغزی منتج شود، تشنج است.
 
وی با بیان اینکه این علایم در هر نوع خونریزی مغزی متفاوت است و باید علت را جستجو کنیم، افزود: برای نمونه در خونریزی که به دنبال ضربه مغزی است متوجه می‌شویم که علت یک ضربه ناگهانی است و یا یک فرد مسن در اثر افزایش فشار خون دچار خونریزی مغزی شده است.
 
این فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب گفت: در نوع سوم خونریزی مغزی که به دلیل ابتلا به بیماری پیش زمینه‌ای رخ داده، ممکن است فرد هیچ گونه اطلاعی از اینکه دچار بیماری عروقی مغز شده،  نداشته باشد.
 
پورخلیلی با اشاره به اینکه سردردهای پیش قراول ممکن است در اثر خونریزی‌های ناشی از ناهنجاری رگ‌های مغزی ایجاد شوند، گفت: هر گونه سردرد را باید جدی  گرفت. زیرا چند ماه تا یک سال قبل از بروز خونریزی مغزی، سردردهای پیش قراول می‌توانند ایجاد شوند. فراوانی ابتلا به این سردردها در زنان و مردان یکسان است.
کد مطلب : ۴۱۵۳
نام شما

آدرس ايميل شما