۱
معاون مرکز تحقیقات و فناوری های وزارت بهداشت:

82 درصد از مرگ‌های ناشی از بیماری های غیرواگیر در کشور ریشه در التهاب دارند

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۴۱۱۹
82 درصد از مرگ‌های ناشی از بیماری های غیرواگیر در کشور ریشه در التهاب دارند
سالم خبر: معاون مرکز تحقیقات و فناوری های وزارت بهداشت اعلام کرد: علل 82 درصد از مرگ ها در سال 2017 از 380 هزار مرگ در کشور بر اثر بیماری های غیرواگیر مرتبط با التهاب و 11 درصد مرتبط با حوادث و سوانح بوده است.

به گزارش سالم خبر، رضا ملک زاده که در نخستین همایش ملی التهاب سخن می گفت، درباره بیماری های التهابی روده اظهار داشت: امروز التهاب به عنوان موضوع بسیار مهم و محوری در علم پزشکی عامل مرگ و میر مردم جوامع مختلف شده است به طوری که  82 درصد از بیماری ها و ناتوانی ها در جهان در سال 96 ناشی از التهاب بوده است.

وی همچنین گفت: در گوارش با بیماری های التهاب روده مواجه هستیم که طی 20 سال گذشته این بیماری ها در جهان و ایران افزایش یافته است. البته تحقیقات صورت گرفته درخصوص التهاب روده بسیار خوب بوده و بسیاری از سرمایه گذاری هایی که انجام می شود درراستای مطالعه و کنترل التهاب است.

ملک زاده بیماری آی بی وی
را نوعی بیماری التهابی روده دانست و افزود: دلیل بروز این بیماری مشخص نیست و این بیماری رنج آور و مادام العمر هزینه های زیادی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: از نظر علمی التهاب ریشه بسیاری از بیماری های عفونی و غیرواگیردار است که کمتر توانستیم متوجه شویم  که التهاب و عوامل خطر آن چه طور ایجاد می شود.

رییس مرکز تحقیقات وفناوری های وزارت بهداشت چگونگی، روند و کنترل التهاب را از رازهای پزشکی در آینده دانست که تلاش شود داروی ضد التهاب داشته باشیم.

وی ادامه داد: موضوعی که دررابطه با بیماری های مزمن و غیرواگیردار مهم است، بروز این بیماری ها در ایران در سنین کودکی و نوزادی است که مطالعات زیرساختی در گذشته نداشتیم.

ملک زاده ادامه داد: مطالعه ای درباره پیدایش ریسک فاکتورهایی برای التهاب از کودکی در بسیاری از استان های کشور آغاز شده و سعی داریم 50 درصد از افراد را وارد این مطالعه کنیم.
 
کد مطلب : ۴۱۱۹
نام شما

آدرس ايميل شما