۱
۱
یک متخصص ارولوژی در هفته سلامت مردان در گفت و گو با سالم خبر:

سن از فاکتورهای مهم بروز سرطان ها و سایر بیماری ها در مردان است

اوضاع صندوق های بیمه از صندوق های بازنشستگی کشور وخیم تر خواهد بود
تاریخ انتشار :
شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۰۸۰
سن از فاکتورهای مهم بروز سرطان ها و سایر بیماری ها در مردان است
سالم خبر: یک متخصص ارولوژی همزمان با هفته سلامت مردان، اعلام کرد: سن از فاکتورهای مهم بروز سرطان ها، بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های غیرواگیردار در مردان است.

علی زارع در گفت و گو با سالم خبر با بیان این که برای حفظ باروری مردان چه باید کرد، اظهارداشت: سن مهمترین فاکتور بروز سرطان ها، بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های غیرواگیردار در مردان است که اگر عوامل خطر ساز را کنترل کنیم، بروز بیماری ها و ناباروری ها کاهش می یابد.

وی گفت: آمارها نشان می دهد سرعت کاهش مرگ به دلیل بروز این بیماری ها بخاطر روش های جدید درمانی است که در گذشته در دسترس نبود اما در حال حاضر با کیفیت و با سرعت بالا کنترل می شود.

این متخصص ارولوژی در مقایسه‌ی ریسک ابتلا به سرطان ها در بین مردان ایران و ژاپن اشاره کرد و گفت: خطر عوارض ناشی از سرطان ها در ایران بیشتر از ژاپن مردان را تهدید می کند این درحالیست که بروز آن در ژاپن بیش از ایران است.

این متخصص ارولوژی تصریح کرد: بیماری‌های قلبی عروقی، حوادث ترافیکی، سکته‌ها، دیابت، سرطان دستگاه گوارش، خشونت، سرطان ریه، فشار خون، خودکشی و بیماری‌های
تنفسی از عوامل منجر به مرگ مردان کشور است. البته اختلالات باروری و جنسی که در ۲۵ درصد از موارد نیز برای مردان خطرساز است ضمن آنکه ۵۷ درصد از مردان از بیماری‌های عفونی جنسی رنج می‌برند و برای درمان به پزشک مراجعه نمی کنند.

زارع گفت: اغلب خطرات بهداشتي که سلامت مردان را تهديد مي‌کند، قابل پيشگيري است. مردان می توانند با توجه به سلامت خود تنها با کمي تغيير در شيوه زندگي عمر طولاني‌تري داشته باشند و سالم‌تر نیز زندگي کنند.
 
وی افزود: مردان چاق بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های مختلف قرار دارند که در بین این بیماری ها سرطان از همه جدی تر است. سرطان پروستات بیشتر در مردان سالمند و دارای اضافه وزن دیده می شود و در مراحل اولیه نشانه خاصی ندارد و بدون هیچ علامتی رشد می کند و در مراحل پیشرفته علائم آن بروز می کند و به همین دلیل تا حد امکان باید برای پیشگیری از آن تلاش کنیم.

 اقتصاد سلامت مهمترین مساله در حوزه سلامت است

این متخصص ارولوژی در ادامه درباره اقتصاد سلامت در کشور گفت: درمان های جدید بیماری ها گران است و حداقل در یک دهه از زمانی که درمان ها کشف و
وارد بازار می شوند، درمان های گرانی هستند. وقتی فردی به دلیل یک بیماری زنده می ماند به دلیل سالمندی و بیماری هایی که به همراه دارد زندگی پر هزینه ای را برای جامعه خواهد داشت که با توجه به محاسبات اقتصاد سلامت جهان و ایران نگرانی بسیار زیادی در آینده در زمینه های سلامت داریم.

زارع افزود: اوضاع صندوق های بیمه از صندوق های بازنشستگی کشور وخیم تر خواهد بود. مشکلی که با بیمه ها داریم و معوقاتی که وجود دارد و حتی با تدبیرهایی که اندیشیده شده جوابگوی مساله نیست.

اغلب بیماران نیازی به بستری ندارند

وی بیان داشت: امروز بسیاری از بیماران به دلیل درمان مجبور به بستری در بیمارستان ها هستند که اغلب نیازی بستری ندارند و مشکلاتشان با روش های مداخله کمتر و جراحی کوچکتر مرتفع می شوند.

این متخصص ارولوژی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از تغییراتی که به طور جدی مواجه خواهیم بود نوع طبابت دانست و گفت: با ایجاد سیستم های جدید هوش مصنوعی، ارتباطات مجازی و تغییر سلایق مردم نوع مطب داری و بیمارستان داری که در حال حاضر در کشور وجود دارد به صورت قابل ملاحظه ای تغییر می کند.
 
 
 
کد مطلب : ۴۰۸۰
نام شما

آدرس ايميل شما

زمرد
Iran, Islamic Republic of
چه فرق جالبی بین مردان ایرانی و ژاپنی