کشورهای خاورمیانه به دلیل نبود آمار در فهرست بازار جراحی های زیبایی جایی ندارند

ارزش بازارجراحی‌های زیبایی به ۲۶.۳ میلیارد دلار رسید

۱.۳ درصد از مردم امریکا برای زیباتر شدن به سراغ جراحان می روند

4 اسفند 1397 ساعت 12:39


سالم خبر: بازار جراحی های زیبایی در جهان هر روز بزرگتر می شود که یک دلیل آن را می توان در افزایش جمعیت ساکن در زمین و دلیل دیگر آن را افزایش تمایل مردم به انجام جراحی های زیبایی دانست.
 
افزایش توجه به ظاهر در میان مردم به خصوص در کشورهای در حال توسعه رشد کرده است .سازمان بهداشت جهانی در گزارش اخیر خود اعلام کرده است: در سال ۲۰۱۷ میلادی ارزش بازار جراحی‌های زیبایی در جهان بالغ بر ۲۶.۳ میلیارد دلار بود و اگر این روند  ادامه پیدا کند تا سال ۲۰۲۶ ارزش بازار جراحی های زیبایی در دنیا به مرز ۴۶ میلیارد دلار می رسد.
 
 این آمارها با توجه به اینکه بر مبنای داده های موجود کشورها تهیه شده است و آمارهای کشورهایی از قبیل کشورهای خاورمیانه در آن لحاظ نشده است بسیار قابل تامل است. این آمار نشان می دهد که گردش مالی صنعت زیبایی در دنیا بسیار قابل توجه است و تعجبی ندارد که شمار بسیاری از عمل‌های جراحی در بیمارستان های دنیا به این صنعت اختصاص داشته باشد.
 
بررسی آمارهای جراحی نشان می دهد که بالاترین شمار جراحی ها  و عمل های زیبایی در کشورهای صنعتی  و غربی انجام می شود. سوال این است که چرا این کشورها در رده بندی شمار عمل های زیبایی در دنیا جایگاهی ندارند؟آیا واقعا شمار عمل های زیبایی در این کشورها کمتر است؟
 
مطالعات نشان داده است بیشترین شمار جراحی ها و کارهای زیبایی که روی افراد و توسط پزشکان انجام می‌شود در امریکا است . در این کشور که بالغ بر ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد هر سال بالغ بر ۴.۳ میلیون نفر تحت جراحی یا کارهای زیبایی در مطب پزشکان قرار می گیرند. این یعنی ۱.۳ درصد از مردم این کشور برای زیباتر شدن به سراغ جراحان می روند.اما در شمار زیادی از کشورهای درحال توسعه سهم افرادی  که جراحی های زیبایی را تجربه می کنند بیش از این آمار است اما در هیچ یک از رده بندی ها حضور ندارند.
 
سازمان بهداشت جهانی در پاسخ به این سوال نوشت: نکته مهم این است که در بسیاری از کشورهای جهان آمارهای دقیقی در مورد شمار جراحی های زیبایی وجود ندارد.
 
نبود آمارهای کامل و قابل اعتماد در کشورهای در حال توسعه خاورمیانه و شمال افریقا مساله ای بسیار جدی است که موجب شده است دراین فهرست جایی نداشته باشند. از سوی دیگر پایین تر بودن جمعیت در اغلب این کشورها موجب شد که مجموع افراد تحت عمل های زیبایی کمتر از امریکا باشد هرچند که سهم آنها به کل جمعیت بالغ بر۱.۳ درصد است.
 
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد تمایل به انجام جراحی های زیبایی در میان زنان بیش از مردان است .
 
 
 
 
 


کد مطلب: 4075

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/4075/ارزش-بازارجراحی-های-زیبایی-۲۶-۳-میلیارد-دلار-رسید

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com