۰
در سومین کنگره سلامت مردان عنوان شد:

اصلی ترین عامل وحشت مردان مراجعه به پزشک است

مصرف دخانیات خطر ابتلا به سرطان مثانه در مردان را افزایش می دهد
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۴۰۶۴
اصلی ترین عامل وحشت مردان مراجعه به پزشک است
سالم خبر: به گفته ی متخصصان، اصلی ترین عامل وحشت مردان مراجعه به پزشک است.

به گزارش سالم خبر امروز در سومین کنگره سلامت مردان بسیاری از متخصصان به طور ویژه از مشکلات و ریسک فاکتورهای سلامت مردان سخن گفتند.

علیرضا رییسی،معاون بهداشت وزارت بهداشت در این کنگره اعلام کرد: بیش از 93 درصد زنان از بیمه برخوردار هستند و مردان کمتر از 91 درصد به بیمه دسترسی دارند که این امر نشان از کمتر اهمیت دادن مردان به سلامت خود است.

وی همچنین گفت: 97 درصد از مردان یک ریسک فاکتور برای بیماری قلبی عروقی و  45 درصد از آنان افزایش وزن دارند و همچنین 20 درصد از مردان سیگار مصرف می کنند و 12 درصد این افراد با مشکل قند خون و 83 درصد در معرض ویروس HIV مواجه هستند.

رییسی ادامه داد: بیش از 24 درصد  از مردان و 4 درصد از زنان در کشور قلیان مصرف ضمن آنکه باید اضافه کرد حدود 17 درصد از مردان و 11 درصد از زنان از مشتریان فست فودها هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت به عوامل مرگ مردان اشاره کرد و گفت: حوادث ترافیکی، دیابت، سرطان، بیماری های دستگاه گوارش، فشارخون و سکته از عوامل مهم مرگ مردان است. این در حالی است که حوادث ترافیکی آقایان نسبت به زنان سه به یک است.

رییسی افزود: در سال 2007 به طور ویژه با همکاری با انجمن های علنی در دفتر جمعیت سلامت مختلف برنامه خاصی برای همه گروه های سنی مختلف مردان  تدارک دیده شده است که به افراد 30 تا 59 سال بیشتر تمرکز شده است که خدمات ارائه شده در راستای سلامت مردان از سال 84 آغاز  شده است.

وی در ادامه به سطح سواد مردان و زنان در کشور اشاره کرد و گفت: سطح سواد بین مردان در کشور حدود 9 کلاس سواد  و در بین زنان 8/7 درصد کلاس سواد
است.

سلامت مردان قدم نخست سیاستگذاری کشورها است

محمد سلیمانی، دبیر سومین کنگره علمی سلامت مردان نیز اعلام کرد: سیگار کشیدن و مصرف دخانیات خطر ابتلا به سرطان مثانه در مردان را افزایش می دهد که دانش و تجربه متخصصان فعال در حوزه تشخیص و درمان سرطان های سیستم ادراری نسبت به سال های گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی گفت:  افزایش آگاهی مردم و جامعه نقش بسیار مهمی در تشخیص و درمان اولیه سرطان های سیستم ادراری دارند.

وی با تاکید برافزایش ریسک ابتلا به سرطان مثانه درمردان با استعمال دخانیات تاکید کرد : وجود خون در ادرار اولین علامت سرطان مثانه است که در صورت مشاهده خون به طور واضح در ادرار  و مشاهده خون در آزمایش ادرار باید نسبت به این بیماری حساس بوده و اقدامات تشخیصی انجام شود.

دبیر سومین کنگره علمی سلامت مردان گفت: شایع ترین علت مرگ در مردان بیماری های قلبی عروقی، حوادث و سوانح و سرطان ها است و از میان سرطان ها، سرطان های گوارش، پروستات، مثانه و سرطان های پوستی شایع ترین ها به شمار می آیند.

محمد سلیمانی، اعلام کرد: سلامت مردان قدم نخست برای سیاستگذاری در برنامه های اجرایی کشورها است و فاکتورهای مخاطرات درباروری مردان  را کاهش دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه چرا سلامت مردان مهم است، افزود: عوامل مخاطره انگیز شغلی همچون شیمیایی ، فیزیکی، حوادث فیزیکی و اعتیاد 10 برابر بارزتر از زنان است و همچنین حوادث ناشی از عوامل مکانیکی موجب شده که سلامت مردان را جدی بگیریم.

وی به عدم اهمیت دادن مردان نسبت به سلامتی خود بیان داشت: مراجعه مردان به پزشک اصلی ترین عامل وحشت آن ها است که اغلب فاقد پزشک خانوادگی است و وقت
کافی برای مراجعه به پزشک را ندارند.

دبیر سومین کنگره سلامت مردان ادامه داد: در سال 85 تنها پنج کشور به سلامت مردان اهمیت داده شد. اما در حال حاضر این موضوع تقریبا در همه کشورها اهمیت داده شده است.

50 درصد علت ناباروری مرتبط به مردان است

در ادامه سید جلیل حسینی رییس سومین کنگره سلامت مردان گفت: صمن ارائه روش های جدید طی دو دهه گذشته در مان ناباروری مردان هنوز در برخی از نقاط کشور نگاه غلط به ناباروری داشته و فکر می کنند فقط زنان مقصر در ناباروری هستند.

وی افزود: توجه و نگاه جامع به سلامت مردان وظایف دولت و وزارت بهداشت و واحدهای مختلف نظارتی و دانشگاهی است. چون که 50 درصد علت ناباروری مرتبط به مردان است که از رسانه ها درخواست داریم به این موضوع بپردازند و اعلام کنند که مردان باید برای رفع این مشکل از مشاوره پزشکی ویزیت و درمان شوند.

رییس سومین کنگره سلام مردان تصریح کرد: بارها شاهد بودیم که به رغم نداشتن نطفه در مرد یا ضعیف بودن آن، زن چندین با به پزشک مراجعه کرده در حالی که مشکل از مرد بوده است.

حسینی گفت: از 14 سال گذشته توجه به سلامت مردان آغاز شده و همچنان بحث ارتقای سلامت مردان در دستور کار قرار دارد . چون که با بیماری ها و مخاطرات ناشی از آن معمولا در طبقه مردان است.

وی ادامه داد: سلامت مردان 100 فاکتور بیماری دارد که هر سال چندین مورد آن را به صورت دقیق در سومین کنگره سلامت مردان مورد بحث قرار خواهد گرفت و همچنین سرطان های شایع در مردان همچون پروستات، مثانه، ریه و کبد از دیگر موضوعات مورد بحث کنگره است که می توان در راستای پیشگیری از این بیماری ها در میان مردم و کاهش تحمیل هزینه های اقتصادی اقدام کرد.
 
 
کد مطلب : ۴۰۶۴
نام شما

آدرس ايميل شما