۰
در هفدهمین کنگره  بین المللی جراحان دهان، فک و صورت مطرح شد:

مصرف ایمپلنت در کشور بالاست

ایمپلنت ها صد درصد تولید داخل است و کیفیت آن مورد تایید سازمان‌های مربوطه و وزارت بهداشت است
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۴۰۵۵
مصرف ایمپلنت در کشور بالاست
سالم خبر: رییس انجمن جراحان دهان فک و صورت ایران اعلام کرد: مصرف ایمپلنت در کشور تقریبا برابر با کشورهای پیشرفته  و صد درصد تولید داخل است.

به گزارش سالم خبر محمد بیات در هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران گفت: از اختلالات رشدی فکی در ایران که بیشتر شایع است جلو آمدگی فک پایین و عقب ماندگی فک بالا است و پس از آن تروما و حوادث سبب بروز مشکلات فکی در میان ایرانیان به شمار می‌رود.

وی افزود: علیرغم وجود تحریم‌ها از لحاظ علمی چالش و مشکلی در کشور نداریم و اقدامات وخدمات ارائه شده به مردم بسیار خوب است و ظهور و اقدامات شرکت‌های دانش بنیان سبب شده مشکلات کمتری در زمینه تامین وسایل و تجهیزات مورد نیاز داشته باشیم.

رییس انجمن جراحان دهان ،فک و  صورت ایران ادامه داد:‌ انجام جراحی‌های این حوزه در بیمارستان‌ها طبق تعرفه‌های اعلام شده انجام می‌گیرد و تغییر جدی در این زمینه نداشتیم و در زمینه خدمات سرپایی در مطب‌ها همچون ایمپلنت‌ شاهد رشد ۱۰ تا ۲۰ درصدی این اقدام هستیم.

بیات از ورود ایمپلنت ایرانی به بازار خبر داد و گفت: ایمپلنت صد درصد تولید داخل است و کیفیت آن مورد تایید سازمان‌های مربوطه و وزارت بهداشت قرار گرفته و همچنین بررسی کنترل کیفی آنها نیز انجام شده است.

وی
بیان داشت:‌در سال ۹۵ حدود ۶۰۰ هزار ایمپلنت در کشور فروخته شد که این رقم نشان از مصرف بالای ایمپلنت دارد البته ایمپلنت امروزه مخصوص بخش ثروتمند نیست واقدام لاکچری به حساب نمی‌رود.

رییس انجمن جراحان دهان، فک و  صورت ایران گفت: خوشبختانه در زمینه انجام ایمپلنت افزایش قیمت چندانی نداشتیم و شرکت‌ها همکاری مناسبی در این زمینه داشته‌اند.

بیات ادامه داد: ایمپلنت چینی در بازار نداریم و خدمات ارائه شده در این زمینه در کشور بسیار خوب است و تلاش می‌کنیم با همت محققین و دانشمندان ایرانی گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

روشی برای کاهش خطاها و عوارض پزشکی

دبیر اجرایی هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت نیز با اشاره به  مزایای استفاده از جراحی‌های دیجیتال برای انجام ایمپلنت اعلام کرد: با استفاده از فناوری دیجیتال می‌توان از خطاهای پزشکی احتمالی همچون آسیب عصب و بی‌حس شدن لب و یا عفونت سینوس  ناشی از ایمپلنت جلوگیری کرد همچنین مانع از این می‌شویم که ایمپلنت کج گذاشته شود و به دندان‌های مجاور آسیب برساند.

محسن عباسی اظهار داشت: امروزه در درمان ایمپلنت همچون سایر حوزه‌های پزشکی تکنولوژی‌های نوین به آن راه یافته که تکنولوژی دیجیتال از جمله این موضوعات است.

وی
با اشاره به کاربرد فناوری دیجیتال در درمان ایمپلنت گفت: با استفاده از این روش می‌توانیم اقدامات موثر و مفیدتری را برای بیمار انجام دهیم و برای این اقدام یکسری رادیوگرافی، عکس و قالب از بیماری می‌گیریم و آن را به سیستم نرم‌افزاری پیشرفته ارائه داده تا مدل سه‌بعدی از فک و صورت در کامپیوتر طراحی تا قبل از اینکه درمان واقعی ایمپلنت را انجام دهیم درمان مجازی صورت گیرید.

این متخصص جراحی دهان، فک و صورت با بیان اینکه  با استفاده از درمان مجازی می‌توان ابعاد استخوان، فاصله تا عصب و سینوس و ... به صورت کامل ارزیابی کرد گفت: با این روش آزمون و خطا در فضای مجازی صورت گرفته و در جراحی واقعی بدون اینکه خطری بیمار را تهدید کند ایمپلنت برای آن صورت می‌گیرد.

عباسی گفت: گاهی پزشکان هزینه ناچیزی کمتر از 10 درصد هزینه کل ایمپلنت را برای بهره‌مندی از این تکنولوژی دریافت می‌کنند و گاهی نیز هزینه‌ای دریافت نمی‌شود اما نکته حائز اهمیت این بوده که زمانی که بیمار نسبت به مزایای جراحی دیجیتال آگاه شود و بداند عوارض ایمپلنت به شدت کاهش می‌یابد خود آن راغب به انجام این مساله است.

درمان اختلالات فکی را جدی بگیرید
 
در ادامه سید علیرضا پرهیز دبیرعلمی هفدهمین کنگره بین المللی جراحان فک،  دهان و صورت
بر ضروت درمان به موقع اختلالات فکی گفت: اگر اختلالات فکی با ارتودنسی بهبود نیافت باید انجام جراحی را سریع‌تر صورت داد تا از عوارض بعدی جلوگیری شود تا با این مساله علاوه بر پیشگیری از اختلالات گوارشی از مشکلات روحی و روانی فرد نیز پیشگیری به عمل آورد.

وی درباره با موضوع جراحی‌های فکی گفت: روابط دو فک بر اساس نحوه قرار گرفتن دندان‌ها بر روی هم به سه قسمت تقسیم می‌شوند که در نوع اول فک بالا همپوشانی مختصری بر روی فک پایین داشته ، در نوع دوم فک بالا جلوتر است و در نوع سوم فک پایین جلوتر است.

پرهیز بیان داشت: امروزه دیگر درمان این اختلال‌ها تنها درمان زیبایی به شمار نمی‌رود بلکه نیاز فرد را جهت پیشگیری از بیماری‌های دیگر تأمین خواهد کرد.

دبیر علمی هفدهمین کنگره جراحان بین المللی فک، دهان و صورت با بیان اینکه در صورت رفع نشدن این مشکل بیمار در سنین بالا شرایط حادتری را خواهد داشت گفت:‌ سخت شدن تکلم و اختلال در غذا  خوردن و عملکرد فک از جمله این مشکلات است.

هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان فک و صورت ایران همزمان با  نهمین همایش بین المللی ایمپنت خلیج فارس و  هفتمین سموزیوم پژوهشی محققین جوان   تا ۳ اسفند ماه ‌سال ‌‌جاری در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.
 
کد مطلب : ۴۰۵۵
نام شما

آدرس ايميل شما