۰

هیچ مجوزی برای دستگاه‌های سولار یا تتو صادر نشده است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۰۴۴
هیچ مجوزی برای دستگاه‌های سولار یا تتو صادر نشده است
 معاون غذا و دارو دانشگاه ایران گفت: هیچکدام از دستگاه‌ها و ابزار‌های تتو یا سولاریم، مجوز‌های لازم را از سوی سازمان وزارت بهداشت یا نظارت بر تجهیزات ندارند.
 
به گزارش سالم خبر از باشگاه خبرنگاران جوان ،مهران ولایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران  درباره واردات مجاز دستگاه‌‌ و جوهر تتو اظهار کرد: تا کنون از طرف وزارت بهداشت مجوز واردات به هیچ یک از دستگاه‌ها یا جوهرهای تتو داده نشده است؛ جوهر‌ها و ابزارهای انجام تتو  به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند از این رو مورد تایید وزارت بهداشت نبوده و استفاده از آن‌ها تبعاتی بد به همراه خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: این دستگاه‌ها اغلب به صورت غیر قانونی به روش‌های مختلف وارد کشور می‌شود؛ خرید و فروش آن‌ها نیز به صورت دست به دست  انجام می‌گیرد. در این بین ایجاد التهاب و مشکلات عفونی بخشی متداول از انجام تتو شده است، از آن‌ جایی که این فرایند به صورت زیر جلدی انجام می‌شود امکان انتقال آلودگی به خون و ایجاد عفونت‌های خونی وجود دارد  و این در حالی است که برای پاکسازی آنها به تعویض سوزن‌های دستگاه اکتفا می‌کنند.
 
ولایی گفت: مدتی پیش گروهی به دنبال دریافت مجوز‌هایی برای واردات جوهر تتو بودند تا شاید  از عوارض بی‌شمار  استفاده از این جوهر‌های غیر مجاز موجود در سطح بازار جلوگیری کنند. هیچکدام از این رنگ‌ها نه تنها در سطح کشور بلکه اغلب آنها در سطح جهانی مورد تایید نیستند. در فضاهای بسیاری از این دستگاه و رنگ‌ها برای تزریق زیر جلدی جوهر یا به اصطلاح انجام تتو استفاده می‌شود که هیچ یک مجوز‌های لازم را ندارد.
 
آسیب‌های جبران ناپذیر استفاده از دستگاه‌های سولار
 
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران تشریح کرد: در مورد دستگاه‌های سولار نیز همین منوال است، دستگاه‌های سولار موجود در سطح بازار همگی غیر مجاز هستند و استفاده کردن از آنها می‌تواند به شدت سرطان‌زا باشد. سوختن سلول‌های پوستی و آسیب‌های وارده به شدت برای بدن خطرناک است و این دستگاه‌ها مورد تایید وزارت بهداشت نیستند.
 
وی تاکید کرد: هیچ‌کدام از دستگاه‌ها و ابزارهای مورد استفاده برای انجام فرآیند تتو یا سولاریم مجوز‌های لازم را از سوی سازمان وزارت بهداشت یا نظارت بر تجهیزات ندارد پس استفاده از آن‌ها می‌توانند برای شما خطرناک باشد. متاسفانه امروزه شاهد هستیم که استفاده از این ابزارها شیوع بسیار زیادی در بین نسل جوان پیدا کرده است. وزارت بهداشت در صورت مشاهده این دستگاه‌ها، اغلب آنها را ضبط می‌کند اما متاسفانه کماکان  در فضاهای بسیاری شاهد استفاده از آنها هستیم.
کد مطلب : ۴۰۴۴
نام شما

آدرس ايميل شما