۰

مزایای استفاده از جراحی‌های دیجیتال برای انجام ایمپلنت

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۴۰۳۵
مزایای استفاده از جراحی‌های دیجیتال برای انجام ایمپلنت
 سالم خبر: متخصص جراحی دهان، فک و صورت با اشاره به  مزایای استفاده از جراحی‌های دیجیتال برای انجام ایمپلنت اعلام کرد: با استفاده از فناوری دیجیتال می‌توان از خطاهای پزشکی احتمالی همچون آسیب عصب و بی‌حس شدن لب و یا عفونت سینوس  ناشی از ایمپلنت جلوگیری کرد همچنین مانع از این می‌شویم که ایمپلنت کج گذاشته شود و به دندان‌های مجاور آسیب برساند.

 به گزارش سالم خبر محسن عباسی در هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت اظهار داشت: امروزه در درمان ایمپلنت همچون سایر حوزه‌های پزشکی تکنولوژی‌های نوین به آن راه یافته که تکنولوژی دیجیتال از جمله این موضوعات است.

وی با اشاره به کاربرد فناوری دیجیتال در درمان ایمپلنت گفت: با استفاده از این روش می‌توانیم اقدامات موثر و مفیدتری را برای بیمار انجام دهیم و برای این اقدام یکسری رادیوگرافی، عکس و قالب از بیماری می‌گیریم و آن را به سیستم نرم‌افزاری پیشرفته ارائه داده تا مدل سه‌بعدی از فک و صورت در کامپیوتر طراحی تا قبل از اینکه درمان واقعی ایمپلنت را انجام دهیم درمان مجازی صورت گیرید.

این متخصص جراحی دهان، فک و صورت با بیان اینکه  با استفاده از درمان مجازی می‌توان ابعاد استخوان، فاصله تا عصب و سینوس و ... به صورت کامل ارزیابی کرد گفت: با این روش آزمون و خطا در فضای مجازی صورت گرفته و در جراحی واقعی بدون اینکه خطری بیمار را تهدید کند ایمپلنت برای آن صورت می‌گیرد.

عباسی گفت: گاهی پزشکان هزینه ناچیزی کمتر از 10 درصد هزینه کل ایمپلنت را برای بهره‌مندی از این تکنولوژی دریافت می‌کنند و گاهی نیز هزینه‌ای دریافت نمی‌شود ولی نکته حائز اهمیت این بوده که زمانی که بیمار نسبت به مزایای جراحی دیجیتال آگاه شود و بداند عوارض ایمپلنت به شدت کاهش می‌یابد خود آن راغب به انجام این مسئله است.

درمان اختلالات فکی را جدی بگیرید

 در ادامه سید علیرضا پرهیز دبیرعلمی هفدهمین کنگره بین المللی جراحان فک،  دهان و صورت بر ضروت درمان به موقع اختلالات فکی گفت: اگر اختلالات فکی با ارتودنسی بهبود نیافت باید انجام جراحی را سریع‌تر صورت داد تا از عوارض بعدی جلوگیری شود تا با این مسئله علاوه بر پیشگیری از اختلالات گوارشی از مشکلات روحی و روانی فرد نیز پیشگیری به عمل آورد.

وی درباره با موضوع جراحی‌های فکی گفت: روابط دو فک بر اساس نحوه قرار گرفتن دندان‌ها بر روی هم به سه قسمت تقسیم می‌شوند که در نوع اول فک بالا همپوشانی مختصری بر روی فک پایین داشته ، در نوع دوم فک بالا جلوتر است و در نوع سوم فک پایین جلوتر است.

پرهیز بیان داشت: امروزه دیگر درمان این اختلال‌ها تنها درمان زیبایی به شمار نمی‌رود بلکه نیاز فرد را جهت پیشگیری از بیماری‌های دیگر تأمین خواهد کرد.

دبیر علمی هفدهمین کنگره جراحان بین المللی فک، دهان و صورت با بیان اینکه در صورت رفع نشدن این مشکل بیمار در سنین بالا شرایط حادتری را خواهد داشت گفت:‌ سخت شدن تکلم و اختلال در غذا  خوردند و عملکرد فک از جمله این مشکلات است.

پرهیز ادامه داد: اگر اختلالات فکی با ارتودنسی بهبود نیافت باید انجام جراحی را سریع‌تر صورت داد تا از عوارض بعدی جلوگیری شود تا با این مسئله علاوه بر پیشگیری از اختلالات گوارشی از مشکلات روحی و روانی فرد نیز پیشگیری به عمل آورد.

هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان فک و صورت ایران همزمان با  نهمین همایش بین المللی ایمپنت خلیج فارس و  هفتمین سموزیوم پژوهشی محققین جوان   تا ۳ اسفند ماه ‌سال ‌‌جاری در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.
 
 

 
کد مطلب : ۴۰۳۵
نام شما

آدرس ايميل شما