۰
مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در پاسخ به سالم خبر:

اداره کل تجهیزات پزشکی زیر نظر سازمان غذا و دارو به فعالیت خود ادامه می‌دهد

سیاست وزارت بهداشت در حوزه تامین تجهیزات پزشکی از سوی هیات امنای ارزی شفاف است
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۴۰۳۲
اداره کل تجهیزات پزشکی زیر نظر سازمان غذا و دارو به فعالیت خود ادامه می‌دهد
سالم خبر: حسین صفوی چند روزی می شود که مدیریت اداره کل تجهیزات پزشکی را در دست گرفته است. اگرچه این مدت زمان کوتاه برای پیش بینی اقدامات او کمی زود است اما در همین مدت هنوز هیچ گونه تغییر و تحولی در معاونت ها و مدیران این اداره دیده نمی شود.

به گزارش سالم خبر؛ اما نکته ی روشن در مورد عملکرد صفوی و مسائلی مدیر سابق این اداره در این است که صفوی از همان ابتدا پذیرفته است که در چارت تشکیلاتی وزارت بهداشت و درمان تحت لوای سازمان غذا و دارو قرار گرفته و فعالیت می کند. موضوعی که مسائلی در زمان مدیریت خود با آن در چالش بود. به طوری که به طور صریح این اداره کل در زمان او و تعاملش با اصغری رییس سابق غذا و دارو ،اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و درمان عنوان می شد.

اما با روی کار آمدن پیرصالحی این سیاست به گونه ای دیگر رقم خورد و رییس جدید سازمان غذا و دارو دیگر اجازه ی ادامه ی رویه ی سابق اداره کل تجهیزات پزشکی را نداده و این اداره را مجددا به سازمان بازگرداند.

حسین صفوی امروز در همایش ملی تجهیزات پزشکی و روز گرامی
داشت نگهداشت وتعمیرات تجهیزات پزشکی در پاسخ به خبرنگار سالم خبر دراین باره توضیح داد: اداره کل تجهیزات پزشکی هیچ زمانی از سازمان غذا و دارو مستقل نشده بود و زمانی مستقل می‌شود که ردیف بودجه مستقل داشته باشد و ساختار آن ذیل سازمان غذا و دارو نباشد، اکنون نیز همچون گذشته شرایط تغییری نکرده است و اداره کل تجهیزات پزشکی زیر نظر سازمان غذا و دارو به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مدیر کل تجهیزات پزشکی غذا و دارو تاکید کرد: وظیفه اداره کل تجهیزات پزشکی مدیریت برای کیفیت و تامین تجهیزات پزشکی در کشور است و در قیمت گذاری و توزیع سیاست گذاری می‌کند و در خارج از این حیطه نمی‌توانیم تعریفی برای وظایف این اداره داشته باشیم.

صفوی افزود: ما خود را جدای شرکت‌های فعال تجهیزات پزشکی نمی‌دانیم و دست یاری از تولید کنندگان می‌طلبیم، چرا که در دوران تحریم تولیدکنندگان داخلی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

ورود هیات امنای ارزی برای تامین تجهیزات پزشکی اتفاق نمی افتد

وی همچنین در جمع خبرنگاران
در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار سالم خبر با اشاره به تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: از محل ۵۰۰ میلیون یورو صندوق ذخیره ارزی رقمی برای پرداخت مطالبات تجهیزات پزشکی اختصاص یافت و شرکت‌های تجهیزات پزشکی بخشی از مطالبات خود را به صورت اوراق دریافت کردند و ما پیگیر آن هستیم که مابقی مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی پرداخت شود.

وی ادامه داد: ما ۵۰ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در مراکز بهداشتی درمانی داریم و شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند باید از تجهیزات پزشکی مراکز درمانی نگهداری و در زمان لازم سرویس دهی کنند.

وی در خصوص قیمت گذاری تجهیزات پزشکی، گفت: بهترین سیستم در یک کشور این است که صنف وظیفه کنترل بازار را بر عهده داشته باشد و قیمت‌ها آزاد باشد و در یک بازار رقابتی شرکت‌ها فعالیت کنند و نیاز مراکز درمانی تامین شود، اما تجربیات نشان داد که شرکت‌های تجهیزات پزشکی نتوانستند در بازار رقابتی خوب عمل کنند و نیاز مراکز درمانی به خوبی
تامین نشده است و گاهی با افزایش قیمت‌های غیر طبیعی رو به رو شدیم.

مدیر کل تجهیزات پزشکی غذا و دارو ادامه داد: با شروع طرح تحول سلامت یکی از مداخلات و الزامات قیمت گذاری تجهیزات پزشکی بود و باید توجه داشت که اداره کل تجهیزات پزشکی خریدار نیست و مانند حوزه دارو وظیفه قیمت گذاری را بر عهده داریم به نحوی که بخش خصوصی آسیبی نبیند و از ۲۶۰ هزار قلم تجهیزات پزشکی تنها ۲۰ هزار قلم قیمت گذاری شده است.

صفوی گفت: در تحریم‌های قبلی ما به برجام امیدوار بودیم و حتی برخی تولیدکنندگان خارجی به امید برجام سایت تولید در ایران راه اندازی کرده بودند، اما با روی کار آمدن رییس جمهوری آمریکا ملت این کشور و ایران دچار گرفتاری شدند و در شرایط سخت تحریم نیاز به همیت و همکاری همه‌جانبه است.

وی اظهار کرد: سیاست وزارت بهداشت در حوزه تامین تجهیزات پزشکی از سوی هیات امنای ارزی شفاف است و تکیه ما در بخش خصوصی برای تامین تجهیزات پزشکی است و این که هیات امنای برای تامین تجهیزات پزشکی ورود کنند هرگز اتفاق نخواهد افتاد.
کد مطلب : ۴۰۳۲
نام شما

آدرس ايميل شما