کدام جراحی های زیبایی در سال 2018  پرطرفدارتر بودند

جراحی بینی در ایران مقام اول، در جهان مقام چهارم

در سال 2018 جراحی بزرگ کردن سینه با آمار یک میلیون و ۶۷۷ مورد رکورد بالاترین شمار جراحی های زیبایی را زد

27 بهمن 1397 ساعت 13:06


سالم خبر: جراحی های زیبایی طی سال‌های اخیر در جهان رواج بسیاری پیدا کرده است . نوع جراحی‌هایی که برای زیباتر شدن اندام های مختلف بدن به کار گرفته می شود براساس سلیقه و مردم هر کشورمتفاوت است. اگردر سطح جهان این زنان هستند که تمامی خطرات این گونه جراحی ها را به جان خریده و از مردان در تعداد و تنوع این نوع جراحی ها پیشی گرفته اند.
 
اما نکته جالب توجه تنوع سلیقه در کشورهای مختلف برای انتخاب نوع جراحی زیبایی است به طوری که به عنوان مثال با وجود آنکه جراحی زیبایی بینی در ایران در میان دو جراحی پر طرفدار است اما در جهان این جراحی چهارمین جراحی زیبایی  از نظر شمار افرادی است که تحت این عمل قرار گرفته اند.
 
 به گزارش سایت استاتیستا در سال ۲۰۱۸ میلادی بیشترین شمار جراحی ها به جراحی بزرگ کردن سینه اختصاص داشته است. در این سال یک میلیون و ۶۷۷ جراحی در جهان انجام شده است که رکورد بالاترین شمار جراحی های زیبایی را داشته است.
 
دومین دسته از جراحی های زیبایی در جهان را جراحی لیپوساکشن تشکیل می دهد. سال گذشته یک میلیون ۵۷۳ هزار جراحی لیپوساکشن در دنیا انجام شده است.
 
سومین دسته از جراحی های زیبایی ، جراحی های پلک هستند که برای افراد سالمند بیش از دیگران کاربرد دارد. اغلب افرادی که از این جراحی استفاده می کنند کسانی هستند که به دلایل ژنتیکی یا افزایش سن شاهد افت پوست پلک چشمشان هستند  و برای اصلاح  این وضعیت اقدام به جراحی می کنند. در سال ۲۰۱۸ میلادی یک میلیون و ۳۴۶ هزار جراحی پلک در دنیا اتفاق افتاد.
 
چهارمین دسته از جراحی های زیبایی رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی  است و ابدامینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم شامل خارج کردن چربی های اضافه شکمی و کشیدن پوست شکم جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است. در سال قبل ۸۷۷ هزار نفر در جهان از جراحی رینوپلاستی و ۸۰۲ هزار نفر از ابدامینوپلاستی استفاده کردند. ضمن آنکه اخیرا این نوع جراحی با عنوان پیکرتراشی در کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
 
 در رده‌ی بعدی  جراحی بالا کشیدن پستان قرار دارد که ۶۵۷ هزار نفر در جهان از آن استفاده کردند و سپس تزریق چربی به بخش‌های مختلف صورت برای زیبا تر شدن و از بین رفتن چین و چروک های پوست صورت قرار گرفته است.در سال ۲۰۱۸ میلادی ۶۰۲ هزار نفر در دنیا از این جراحی استفاده کردند.
 
هشتمین جراحی که در این سال بیشترین شمار متقاضیان را داشته است کوچک کردن پستان بوده است. در سال گذشته بالغ بر ۴۸۹ هزار نفر در جهان اقدام به انجام این جراحی کرده اند.
 
نهمین جراحی زیبایی در دنیا لیفت پوست صورت و دهمین جراحی تزریق چربی به باسن و بزرگ کردن باسن بوده است. در سال ۲۰۱۸ میلادی ۴۶۵ هزار نفر در سطح جهان از جراحی لیفت صورت استفاده کردند و ۳۳۵ هزار نفر از طریق تزریق چربی ، اقدام به افزایش سایز باسن خود کرده اند.
 
 
ده جراحی زیبایی پرطرفدار در دنیا
تعداد(نفر) جراحی رتبه
۱۶۷۷۳۲۰ بزرگ کردن پستان ۱
۱۵۷۳۶۸۰ لیپوساکشن ۲
۱۳۴۶۸۸۶ جراحی پلک ۳
۸۷۷۲۵۴ جراحی بینی ۴
۸۰۲۲۳۴ ابدامینوپلاستی-از بین بردن چربی شکم و کشیدن پوست شکم ۵
۶۵۷۸۳۲ بالا بردن پستان ۶
۶۰۲۷۶۰ تزریق چربی به صورت ۷
۴۸۹۱۴۶ کوچک کردن پستان ۸
۴۶۵۲۹۶ لیفت پوست صورت ۹
۳۳۵۶۳۷ تزریق چربی به باسن ۱۰
 
 


کد مطلب: 4004

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/4004/جراحی-بینی-ایران-مقام-اول-جهان-چهارم

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com