۲

بازار محصولات آرایشی دنیا روی انگشت چه کسانی می چرخد؟

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۳۹۹
بازار محصولات آرایشی دنیا روی انگشت چه کسانی می چرخد؟
سالم خبر: صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی یکی از صنایع بزرگ و پردرآمد در دنیا است که در سال های اخیر بازارآن هر روز گسترده تر
می شود . ارزش بازار این صنعت در کشورهای در حال توسعه و خاورمیانه در سال های اخیر در حالی رشد بسیاری کرده است که بزرگترین مالک سهم از بازار لوازم بهداشتی در کشورهای صنعتی و توسعه یافته امریکا است.

براساس گزارش صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی جهان، از اوایل قرن بیستم میلادی  تولید محصولات آرایشی  در دنیا تحت کنترل چند برند خاص بوده است.این برندها بیشترین سهم از بازار را داشتند و توان تاثیر گذاری روی وضعیت بازار را هم داشتند. تعیین قیمت محصولات، عرضه محصولات خاص و تبلیغات برای این محصولات همه در انحصار همین شرکت های خاص است . البته شرکت های دیگری هم در این بازار فعالیت  می‌کنند ولی نقش تعیین کننده در بازار فراورده های آرایشی و بهداشتی به این ده برند برتر و ارزشمند  تولید  محصولات آرایشی و بهداشتی اختصاص دارد.

 در سال ۲۰۱۷ میلادی ارزشمندترین برند آرایشی و بهداشتی در دنیا ، برند جانسون بود که ارزش آن در بازار ۱۶.۸۲۹ میلیارد دلار امریکا بود. محصولات جانسون در تمامی کشورهای دنیا به فروش می رسد و فراورده های بهداشتی کودک  تولید شده توسط این شرکت یکی ازمحبوب ترین فراورده های بهداشتی کودک دردنیا است. ژیلت دومین برند تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی بود و ارزش آن در بازار جهانی به ۱۲.۰۶۵ میلیارد دلار رسید.محصولات بهداشتی  مخصوص مردان این برند یکی از دلایل محبوبیت آن در بازار جهانی است. سومین برند بزرگ تولید کننده محصولات آرایشی در دنیا برند لورآل کشور فرانسه است که در سال ۲۰۱۷ ارزش  این برند برابر با ۸.۶۶۲ میلیارد دلار بود. این برند نقش مهمی در اقتصاد فرانسه دارد و در سالهای اخیر در ایران هم نقش بسیار فعالی ایفا کرده است. از دیگر برندهای ارزشمند در دنیا می توان به پنتن،نیوآ، نوتروجنا و در نهایت هد اند شولدرز اشاره کرد که سهم زیادی از بازار مصرف جهان را به خود اختصاص داده‌اند و محصولات آنها  توسط اغلب افراد مصرف می شود. سه برند ارزشمند دیگر عبارتند از گارنیر، کلینیک و داو که ارزش آنها به ترتیب ۵.۰۶ میلیارد دلار، ۴.۹۸۷ میلیارد دلار و ۴.۸۲۲ میلیارد دلار بود.

 در پایان  باید گفت، صنعت لوازم آرایشی در دنیا به شش زیر بخش اصلی و مهم تقسیم می شود  که اصلی ترین و مهمترین آنها، زیربخش مراقبت های پوستی است. در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۶.۴ درصد از سهم بازار  لوازم آرایشی در دنیا به محصولات مراقبت از پوست اختصاص داشته است.

آمارها نشان می دهد در سالهای اخیر مردم سهم بیشتری از درآمد قابل استحصال خود را برای خرید لوازم بهداشتی هزینه می کنند ولی در جریان بحران مالی سال ۲۰۰۷ میلادی دنیا،ارزش بازار محصولات آرایشی هم مانند دیگر کالاهای مصرفی غیر ضروری کاهش پیدا کرد.
امریکا بزرگترین بازار مصرف محصولات بهداشتی و آرایشی در دنیا است. به طوری که درسال ۲۰۱۷ میلادی درآمد این صنعت در امریکا برابر با ۶۲.۴۶ میلیارد دلار بود  و برای ۶۳ هزار و ۸۱۶ نفر  فرصت شغلی  ایجاد کرد.


 
 
 
 
کد مطلب : ۳۹۹
نام شما

آدرس ايميل شما