۰
کبریایی زاده در دومین کنگره داروسازی نوین پیش بینی کرد:

تا چهار سال آینده در بین ده شرکت بزرگ داروسازی کشور هیچ شرکت دولتی نخواهد بود

در حال حاضر از 160 شرکت داروسازی در کشور تنها 100 شرکت در حال فعالیت هستند
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۳۹۶۵
تا چهار سال آینده در بین ده شرکت بزرگ داروسازی کشور هیچ شرکت دولتی نخواهد بود
سالم خبر: عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در دومین کنگره داروسازی نوین پیش بینی کرد که چهار سال آینده در بین ده شرکت بزرگ داروسازی ایران هیچ شرکت دولتی نخواهد بود.

به گزارش سالم خبر وی گفت: وضعیت دسترسی مردم به دارو در کشور در حال حاضر این مساله مایه ی افتخار است و اصلا قابل مقایسه با گذشته نیست.

کبریایی زاده عنوان کرد
که تا سال 89 شاهد روند رو به رشد سهم بازار داروهای وارداتی در ایران بودیم که از این سال به بعد این روند معکوس شد.

وی با اشاره به تعداد شرکت های داروسازی در کشور عنوان کرد که در حال حاضر 160 شرکت داروسازی در کشور وجود دارد که از این تعداد تنها 100 شرکت به طور جدی در حال فعالیت هستند.

کبریایی زاده همچنین با مقایسه ی قیمت داروهای تولید داخل با نوع خارجی
آن گفت: هیچ کالایی مشابه دارو نمی توان یافت که کالای تولید داخلی آن بین 300 تا 1000 درصد ارزان تر از محصول مشابه خارجی باشد.

وی همچنین در مورد مدیریت های مقطعی شرکت های داروسازی دولتی و شبه دولتی اظهار داشت: از یک مدیر هندی پرسیدم که چرا با یکی از شرکت های داروسازی ایرانی کار نمی کنید که در پاسخ عنوان کرد چون دولتی است و در ایران مدیران دولتی دائما
در حال تغییر هستند این نقطه ضعف ماست که حتی هندی ها هم از آن آگاهی پیدا کرده اند.

کبریایی زاده با مقایسه‌ی سرمایه گذاری شرکت های داروسازی و دانش بنیان در زمینه ی تحقیق و توسعه اظهار داشت: برخی از شرکت های دانش بنیان بیش از 70 درصد از درآمد خود را در تحقیق و توسعه هزینه می کنند اما این رقم در تعدادی از شرکت های داروسازی حتی نیم درصد هم نیست.
کد مطلب : ۳۹۶۵
نام شما

آدرس ايميل شما