۰

سرطان دهانه رحم سالانه جان ۳۰۰ هزار زن را می ستاند

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۳۹۵۶
سرطان دهانه رحم سالانه جان ۳۰۰ هزار زن را می ستاند
سالم خبر : بنابر آمار سازمان جهانی بهداشت (WHO) هر سال بیش از ۳۰۰ هزار زن بر اثر ابتلا به سرطان دهانه رحم جان خود را از دست می‌دهند.
 
به گزارش ایسنا، سرطان دهانه رحم یکی از بزرگ‌ترین خطراتی است که سلامت زنان را تهدید می‌کند و این بیماری در هر دقیقه در یک زن تشخیص داده می‌شود.

سرطان دهانه رحم در بسیاری از زنان به موقع تشخیص داده نمی‌شود یا اینکه دسترسی آنان به روش‌های درمانی مطلوب میسر نیست. این درحالیست که مطالعات نشان می‌دهد پیشگیری و درمان زودهنگام این نوع سرطان بسیار اثربخش است.

از هر ۱۰ زنی که بر اثر ابتلاء به این نوع سرطان جان خود را از دست می‌دهند ۹ زن ساکن کشورهای فقیر هستند و می‌توان گفت بیشتر زنان آسیب‌پذیر در سراسر جهان بی‌دلیل جان خود را از دست می‌دهند. افزایش موارد مرگ ومیر زنان بر اثر ابتلاء به سرطان دهانه رحم، پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه سلامت مادران و پیشگیری از ابتلاء آنان به HIV را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سرطان دهانه رحم یکی از قابل پیشگیرانه‌ترین و درمان‌پذیرترین انواع سرطان‌هاست اما این در صورتی است که به موقع تشخیص داده شود و تحت کنترل قرار بگیرد. واکسیناسیون HPV و معاینه گردن رحم و رسیدگی به هر گونه تغییر پیش از ظاهر شدن علائم سرطان از جمله راهکارهای مؤثر در کنترل این بیماری هستند.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت (WHO)، در حال حاضر در بیشتر زنان مبتلا به این نوع سرطان، بیماری به مراحل پیشرفته رسیده و احتمال درمان آن بسیار پایین است.
کد مطلب : ۳۹۵۶
نام شما

آدرس ايميل شما