۰

تماشای تلویزیون عامل سرطان روده در زنان

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۳۹۵۳
تماشای تلویزیون عامل سرطان روده در زنان
سالم خبر : تماشای پشت سر هم سریال‌های مختلف شاید کار لذت‌بخشی باشد اما یک پژوهش تازه می‌گوید پای تلویزیون نشستن به مدت دو ساعت در روز، احتمال سرطان زودرس روده را در زنان ۷۰ درصد افزایش می‌دهد.
 
به گزارش سالم خبر از مهر ، پژوهشگران در گزارشی اعلام کرده‌اند در این پژوهش حوزه سلامت، داده‌های مربوط به ۸۹ هزار زن میانسال آمریکایی را به مدت دو دهه بررسی کرده‌اند و ۱۱۸ مورد سرطان زودرس روده بزرگ را یافتند که پیش از پنجاه سالگی رخ داده بود.

این پژوهش نحوه ارتباط این عامل با ابتلا به سرطان را اثبات نکرده اما نشان داده زنانی که بیش از یک ساعت در روز تلویزیون نگاه می‌کردند ۱۲ درصد بیشتر احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ داشتند. اما هشدار اصلی برای کسانی است که بیش از دو ساعت تلویزیون نگاه کرده بودند و بر اساس این پژوهش احتمال سرطان در آنان به بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است.

این روند حتی پس از بررسی پیشینه و عادت‌های زنان دیگری که سرطان روده داشتند نیز تأیید شده است.

یین سیاو دستیار این پژوهش و استاد جراحی در دانشگاه واشینگتن گفت: نتایج این پژوهش نشان داد که زمانی که پای تلویزیون می‌نشینیم به تنهایی یک عامل مستقل و متمایز در میزان ابتلا به سرطان زودرس روده بزرگ است.

آن‌گونه که پژوهشگران می‌گویند ارتباط میان تماشای تلویزیون و سرطان راست‌روده از سرطان روده بزرگ هم بیشتر بوده است.

سرطان زودرس روده بزرگ نوعاً تهاجمی‌تر است و در سراسر جهان رواج رو به افزایشی دارد. البته در حال حاضر غربالگیری بهتر نسبت به دهه‌های گذشته، منجر به کاهش جدی سرطان‌های روده بزرگ و راست‌روده در افراد مسن شده است.

انجمن سرطان آمریکا سال گذشته دستورالعمل‌های غربال گیری سرطان روده را تغییر داد و پیشنهاد کرد که سن مناسب برای آغاز کولونوسکوپی از ۵۰ به ۴۵ کاهش یابد.

دکتر آرون سوامیناث مدیر برنامه بیماری‌های التهابی روده در بیمارستان لنوکس هیل نیویورک نیز تأکید می‌کند: تحلیل یک مجموعه داده‌ معتبر دیگر ارتباط میان تماشای طولانی‌مدت تلویزیون و سرطان راست‌روده را در یک گروه سنی به جوانی ۲۵ سال نیز تأیید می‌کند.
کد مطلب : ۳۹۵۳
نام شما

آدرس ايميل شما