۰
یک نماینده مجلس در سخنان موافق خود درباره ی وزیر بهداشت و درمان

برخی مسوولان از حریت لازم برخوردار نیستند

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۳۹۲۷
برخی مسوولان از حریت لازم برخوردار نیستند
سالم خبر: علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی امروز (دوشنبه 15 بهمن) در دفاع از برنامه های سعید نمکی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دکتر نمکی فردی پاک دست است و به رغم آنکه در سطوح کلان مدیریتی مسئولیت های زیادی داشته تاکنون لکه سیاهی در پرونده اش نبوده است.

سلیمی با اشاره به ویژگی تعارض منافع در برخی افراد اظهار کرد: با توجه به اینکه دکتر نمکی مسوولیت و منافعی در بخش خصوصی ندارد می تواند به خوبی از مسوولیت اجتماعی خود برآید و آزادانه و با حریت تصمیم گیری کند؛ متاسفانه برخی از وزرا و مسئولان به دلیل اینکه همزمان مسوولیت اجرایی داشته و منافعی در بخش خصوصی داشته، از حریت لازم برخوردار نیستند.

وی افزود: تاکنون وزرای بهداشت در دوران های گذشته برنامه های یک بُعدی ارائه می دادند اما دکتر نمکی دارای برنامه های جامع بوده و به بخش درمان، بهداشت و پیشگیری توجه دارد.

سلیمی تصریح کرد: دکتر نمکی تجربه خوبی در حوزه دارویی کشور دارد و این مهم در حالی است که امروزه با مشکلاتی در بخش دارو مواجهیم که این تجربه کارآمد خواهد بود. همچنین وی تبحر خاصی در مباحث بودجه ای دارد، زیرا در معاونت اجتماعی سازمان برنامه و بودجه 90 درصد بودجه جاری کشور را در اختیار داشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: حدود 75 هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش بهداشت کشور در سال 98 اختصاص یافته، همچنین 3.3 میلیارد دلار اعتبار برای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده است، بنابراین با توجه آشنایی دکتر نمکی
به بحث بودجه، می توان نگرانی های گذشته درخصوص بی انضباطی های مالی را رفع کرد.

وی افزود: در زمان تحریم نیاز به مدیریت جهادی داریم، این در حالی است که دکتر نمکی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس بوده و در جهاد سازندگی نیز فعالیت کرده است. همچنین برنامه های وی مطابق با اسناد بالادستی بوده و به آسیب ها نیز توجه دارد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خدمت جامع و همگانی، اجتماعی شدن سلامت، توجه به آموزش و پژوهش از خط مشی های برنامه نمکی است، خاطرنشان کرد: از وزیر پیشنهادی انتظار داریم مشکلات بیماری های خاص را حل کند و به توزیع عادلانه منابع توجه جدی داشته باشد.

سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده موافق دیگر وزیر پیشنهادی بهداشت هم از برنامه های هدفمند نمکی در حوزه آموزش سخن گفت و تصریح کرد: در حال حاضر تعداد پرستار و رادیولوژیست در کشور کم است که با هدفمندسازی آموزش پزشکی مشکل برطرف می‌شود. هدفمند کردن آموزش پزشکی که باعث افزایش تعداد پرستاران و رادیولوژیست‌ها می‌شود از برنامه های نمکی محسوب می شود است. همچنین ایشان به حوزه درمان برنامه ششم و اجرایی کردن آن اعتقاد دارد و رعایت عدالت در حوزه سلامت روستایی را مد نظر قرار می‌دهد چنانچه پیش از این رئیس شبکه بهداشت کاشان نیز بوده و در آن زمان هر چهارشنبه به بازدید از روستاها می‌رفت.

وی گفت: وزیر پیشنهادی اصل برنامه‌های خود را بر پیشگیری گذاشته است و درمان در درجه دوم قرار دارد که اگر همین تمرکز در طرح تحول سلامت انجام می‌شد، شاهد هزینه‌های
زیاد درمان نبودیم.

نماینده مردم کاشان، آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه نمکی به حوزه توانبخشی اهمیت می‌دهد، عنوان کرد: همچنین اهمیت به طب سنتی از دیگر توجهات نمکی است و تلاش برای اجتماعی کردن حوزه سلامت دارد، به این شکل که پزشکان و دانشجویان به جای ملاقات بیماران در بیمارستان به بطن جامعه می‌روند.

وی افزود: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه بیمار نباید غیر از رنج و درد بیماری، رنج دیگری داشته باشد، اظهار داشت: نمکی به اقتصاد مقاومتی توجه دارد، همچنین در سوابق کاری وی، جهاد سازندگی به چشم می‌خورد که به معنای مدیریت و نگاه جهادی است چنانچه در دفاع مقدس نیز حضور داشت.

ساداتی نژاد در ادامه با اشاره به سابقه نمکی در معاونت وزارت بهداشت و معاونت بودجه بیان کرد: نمکی مدیر گلخانه‌ای نیست و مراحل مدیریت را یکی پس از دیگری طی کرده است، همچنین سررشته وی در حوزه بودجه باعث می‌شود مدیریت و انضباط مالی داشته باشد که هزینه مازاد را در طرح تحول به حداقل برساند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه نمکی برای دوران تحریم نیز در حوزه درمان برنامه دارد، خاطر نشان کرد: وزیر پیشنهادی به درمان کارگران نیز نگاه خاص دارد و به لحاظ شخصیتی نیز در خانواده‌ای متدین متولد شده و روحیه مردمی دارد لذا از آن جایی که کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس اقبال خوبی نسبت به وی دارند از همکاران می‌خواهم که به ایشان اعتماد کنند.
 
کد مطلب : ۳۹۲۷
نام شما

آدرس ايميل شما