۰

کاهش چشمگیر فشارخون با شربت گریپ فروت

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۳۸۹۵
کاهش چشمگیر فشارخون با شربت گریپ فروت
سالم خبر: یک محقق و پژوهشگر طب سنتی اعلام کرد: شربت گریپ فروت که شامل گریپ فروت، انار و عسل است تاثیر چشمگیری در کاهش قند، فشار و چربی خون است و موجب استحکام استخوان و دندان می‌شود و از پوکی استخوان و آرتروز پیشگیری می‌کند.

به گزارش سالم خبر از روابط عمومی  انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران، حیدر عظمایی با بیان این مطلب افزود: شربت گریپ فروت (گریپ فروت+انار+عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، فسفر، روی (زینک)، پروتئین، فیبر، آهن، اسیدفولیک، سلنیوم، کولین، فلاونوئیدها، اسیدسیتریک، اسیداولاژیک، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز و ... است.

وی خواص شربت گریپ فروت را به دلیل داشتن کلسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین D دانست که موجب تقویت و استحکام استخوان و دندان می‌شود و همچنین از پوکی استخوان و آرتروز پیشگیری می‌کند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت گریپ فروت به دلیل اینکه شامل ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی اکسیدانی را شامل است، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از آن در برابر انواع بیماری‌ها و سرطان‌ها از جمله سرطان پروستات ‌می‌شود.

عظمایی گفت: مصرف این نوشیدنی تاثیر بسزایی در درمان سرماخوردگی دارد و موجب تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و مو می‌شود.

وی ادامه داد: مصرف شربت  گریپ فروت به مقدار کم برای زنان باردار، مخصوصا افرادی که مبتلا به دیابت، چربی و فشار خون بارداری هستند مفید است، به شرط اینکه زیر نظر متخصص زنان مصرف شود.چون که این شربت خاصیت سنگ شکنی دارد و موجب رفع غلظت خون، تصفیه خون و دفع اسیداوریک از بدن می‌شود.
 
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت خاصیت آنتی بیوتیک دارد و موجب دفع انواع عفونت‌ها از بدن می‌شود و بینایی، سیستم قلبی عروقی، حافظه را تقویت می کند و  استرس و اضطراب را کاهش می دهد.
 

منع مصرف شربت گریپ فروت

عظمایی بیان داشت: افرادی که از دارو‌های ضدافسردگی، قند، فشار، چربی خون و خواب آور استفاده می‌کنند، نباید از این شربت همزمان با دارو‌های شیمیایی استفاده کنند، چون که اثر دارو را افزایش می‌دهد؛ بهتر است ۳-۲ ساعت بین مصرف شربت و داروی شیمیایی فاصله وجود داشته باشد.



 
کد مطلب : ۳۸۹۵
نام شما

آدرس ايميل شما