۰

تکذیب مرغوب نبودن واکسن خوراکی فلج اطفال

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۳۸۷۷
تکذیب مرغوب نبودن واکسن خوراکی فلج اطفال
سالم خبر : حریرچی گفت: پیش بینی می‌کنیم آقای نمکی مانند آقای هاشمی با رأی قاطع نمایندگان مجلس، وزیر شود.

به گزارش سالم خبر ، ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت در یک برنامه تلویزیونی درباره جلسه رای اعتماد سرپرست وزارت بهداشت گفت: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود، پیش بینی می‌کنیم که آقای نمکی مانند آقای هاشمی با رأی قاطع نمایندگان مجلس،  عنوان وزیر بهداشت را به خود اختصاص دهد.

قائم مقام وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس قانون سرپرست وزارت بهداشت کلیه اختیارات وزیر را دارد، جامعه پزشکی نخبگان و نمایندگان از آقای نمکی حمایت کرده‌اند.

وی افزود: دیروز آقای نمکی جلسات متعددی با فراکسیون‌های مختلف برگزار کرده  و برنامه‌های خود را ارائه کرده است.

واکسن نوع دو فلج اطفال  در دنیا به صورت تزریقی است

حریرچی ادامه داد: ویروس فلج اطفال یک ویروس ضعیف شده است که از طریق مدفوع به محیط برمی‌گردد و این ویروس مانند ویروس آبله در کره زمین وجود دارد.

وی ادامه داد: از سال ۹۴ با نظر سازمان بهداشت جهانی همچنین بر اساس تصمیم گیری کمیته کشوری واکسیناسیون وزارت بهداشت قرار شده است که نوع ۲ واکسن فلج اطفال دیگر خوراکی نباشد و تنها نوع ۱ و ۳ این واکسن به صورت خوراکی به کودکان داده شود.

حریرچی تأکید کرد: در سال ۹۴، ۷۰۰ هزار واحد واکسن تزریقی نوع ۲ فلج اطفال خریداری شده است که به دلیل مشکلات تولید کنندگان خارخی و توزیع آن، واکسن در مرداد ماه به ما تحویل داده شد و از تاریخ ۱۷ مرداد واکسیناسیون تزریقی فلج اطفال ویژه نوزدان ۴ ماهه انجام می‌گیرد.

قائم مقام وزارت بهداشت اظهار کرد: کودکانی که در این دوران واکسن دریافت نکرده‌اند می‌توانند نوع تزریقی آن را در سراسر کشور دریافت کنند، پس مردم از این بابت نگران نباشند زیرا مشکلی برای فرزندانشان به وجود نمی‌آید.

ایران عاری از ویروس فلج اطفال است

وی بیان کرد: ویروس فلج اطفال در کشور‌های همسایه وجود دارد، اما خوشبختانه کشورمان عاری از این بیماری است.

حریرچی تصریح کرد: فلج اطفال برای سه نوع ویروس مختلف است، بر اساس مصوبه کمیته کشوری نوع خوراکی واکسن فلج اطفال در ۵ نوبت به کودکان داده می‌شود و نوع تزریقی آن فقط یک بار در طول عمر انجام می‌شود.

قائم مقام وزارت بهداشت افزود: تزریق نکردن واکسن نوع ۲ فلج اطفال در طی دو سال گذشته هیچ اختلالی را برای نوزادان ایجاد نمی‌کند، از مردم می‌خواهم به شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه واکسن خوراکی نوع ۲ فلج اطفال کارایی ندارد، اهمیت ندهند.

وی گفت: امروزه در کشور‌هایی مثل لهستان، مجارستان، همچنین کشور‌های غربی واکسن نوع ۲ فلج اطفال را به صورت تزریقی استفاده می‌کنند اما اینکه نوع خوراکی واکسن اثربخش نیست، کاملا کذب است.
 
کد مطلب : ۳۸۷۷
نام شما

آدرس ايميل شما