۰

زنان انرژی مثبت به دیابت مبتلا نمی‌شوند

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۳۸۴۳
زنان انرژی مثبت به دیابت مبتلا نمی‌شوند
سالم خبر: بررسی‌های جدید حاکی از آنند که بیماری دیابت بر زنان خوش بین و انرژزی مثبت تاثیری ندارد.
 
به گزارش سالم خبر از مدیکال نیوز تودی متخصصان در بررسی‌های جدید خود به نقش خوش‌بینی و تأثیر حفاظتی آن در برابر دیابت نوع ۲ در زنان پس از دوران یائسگی پرداختند.
فاکتورهایی همانند  رژیم غذایی، فعالیت بدنی و وزن اگر چه بر ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 در فرد موثر است اما فاکتورهایی مانند سن و ژن بر ابتلای به این بیماری به طور مسلم تاثیر گذار است.

بررسی ها نشان می دهد که اخیراً انجام داده‌اند به این نکته پی برده‌اند که خصوصیات روحی فرد می‌تواند بر خطر ابتلاء به دیابت تأثیر داشته باشد. به طور مثال، علائم افسردگی با خطر ابتلاء به دیابت ارتباط نزدیکی دارند.

در این بررسی متخصصان آمریکایی به مطالعه روی اطلاعاتی پرداختند تا مشخص شود آیا رفتارهای مثبت از قبیل خوش‌بینی می‌توانند خطر ابتلاء به دیابت نوع دو را در زنان پس از دوران یائسگی کاهش دهد. محققان اطلاعات مربوط به ۱۳۹ هزار و ۹۲۴ زن را که در شروع مطالعه به دیابت مبتلا نبودند مورد ارزیابی قرار دادند. در مدت زمان ۱۴ سال، ۱۹ هزار و ۲۴۰ مورد ابتلاء به دیابت نوع ۲ تشخیص داده شد. همچنین خصوصیات اخلاقی این زنان ارزیابی شد.

آنها مشاهده کردند در مقایسه با زنانی که از پایین‌ترین سطح خوش‌بینی برخوردار بودند، افراد خوش‌بین ۱۲ درصد کمتر در معرض ابتلاء به دیابت نوع ۲ قرار دارند. همچنین زنانی که احساسات منفی خود را ابراز می‌کنند ۹ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به دیابت نوع ۲ هستند.
کد مطلب : ۳۸۴۳
نام شما

آدرس ايميل شما