۰
معاون مرکز تحقیقات وزارت بهداشت مطرح کرد:

سرطان هرسال جان 110 هزار نفر در کشور را به بازی می‌گیرد

۱۰ درصد ایرانیان بالای ۴۰ سال از مواد مخدر تریاک استفاده می کنند که خود این عامل مهمی در بروز سرطان است
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۳۸۳۲
سرطان هرسال جان 110 هزار نفر در کشور را به بازی می‌گیرد
سالم خبر: سرطان هرسال جان 110 هزار شهروند در کشور را به بازی می گیرد اگر چه از این تعداد 76 هزار نفر با تشخیص و درمان های به موقع می توانند بر این بیماری غلبه کرده و به زندگی خود ادامه دهند و تعداد قابل توجهی به میزان 56 هزار نفر نیز مغلوب این بیماری شده و جان خود را از دست می دهند.

به گزارش سالم خبر، رضا ملک زاده معاون مرکز تحقیقات وزارت بهداشت و درمان در مراسم افتتاح مراکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان اعلام کرد: سرطان در سال گذشته ۱۸ میلیون نفر سرطان مبتلا شده اند که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰ میلیون نفر در جهان برسد .

وی خبر داد که در سال 2007 در ایران ۳۸
هزار مرگ رخ داده است که ۱۶ درصد آن از بیماری سرطان بوده است .

معاون تحقیقات وزارت بهداشت ادامه داد: نیمی از سرطان ها قبل پیشگیری هستند و می توان از مرگ زودرس جلوگیری کرد.

ملک زاده در ادامه با اشاره به اینکه  ۳۴ درصد فوت در ایران زیر ۷۰ سال و ۱۱هزار نفر زیر ۵۹ سال هستند ،افزود: تماس های محیطی بیشترین علل سرطان است که سرطان مری در ایران حدود ۴۵ سال پیش به ازای هر ۱۰۰ هزارنفر ۱۰۰ نفر بوده که در حال حاضر به ۲۰ نفر رسیده که بنا به شیوه زندگی نوع سرطان را تغییر می دهد.

وی گفت: در سال ۲۰۳۰ از ۱۱۰ هزار سرطان به ۱۵۵ هزار افزایش خواهد یافت که افراد مسن بیشترین مبتلایان هستند
.

ملک زاده رژیم غذایی نامناسب، چاقی ،عدم تحرک، مصرف مواد الکلی و مواد مخدر را علل بروز سرطان دانست و گفت: به طور کلی عوامل سرطلان به سه دسته مصرف دخانیات، عفونت ها و رژیم غذایی نامناسب تقسیم می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در ایران سوتغذیه نداریم بلکه مصرف غلط مواد غذایی داریم،گفت: ۳۵ درصد سرطان ها در ایران غذایی مصرفی اضافی ، چاقی  و ۹۰ درصد عدم تحرک کافی است .

معاون تحقیقات وزارت بهداشت بیان داشت: ۱۰ درصد ایرانیان بالای ۴۰ سال از مواد مخدر تریاک استفاده می کنند که خود این عامل مهمی در بروز سرطان می باشد.

ملک زاده گفت: ۳۴ مرکز تحقیقات سرطان در ایران وجود
دارد که در این راستا نیز سالانه ۸۰۰ مقاله تحقیقی سرطان ارایه می شودو در سطح بین المللی نیز حرفی برای گفتن داریم.
 
75 مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام در 45 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی با پوشش جمعیتی 250 شهر در کشور  در راستای نظام ارجاع، پزشکی خانواده و ایجاد پرونده الکترونیک سلامت به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری، سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت، معاونان و مسولان وزارت بهداشت و سفیر ژاپن  افتتاح شد.

در مراسم افتتاح مراکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان از کتاب ثبت ملی سرطان و شبکه ملی مدیریت سرطان رونمایی شد.
 
 
کد مطلب : ۳۸۳۲
نام شما

آدرس ايميل شما