۰
تغییرات جوی و اثر منفی آن روی سلامت انسانها محور اصلی داووس

شما مسوول آسیب‌های وارد شده به سلامت من و هم نسلانم هستید

تاریخ انتشار :
شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۳۸۱۷
شما مسوول آسیب‌های وارد شده به سلامت من و هم نسلانم هستید
سالم خبر: موضوعات مربوط به بهداشت و سلامت بحث های غالب و داغ این روزهای اجلاس اقتصادی داووس است. یکی از مهمترین جلسات داووس جلسه ای بود که در مورد تغییرات جوی و تاثیرات آن بر اقتصاد و وضعیت سلامت کره زمین است .
 
به گزارش سالم خبر در این جلسه در مورد ارایه یارانه به انرژی های فسیلی در کشورهای صنعتی صحبت شد و نماینده سازمان ملل در زمینه انرژی های پایدار گفت: من تعجب می کنم چرا ما برای مصرف سوختی یارانه اختصاص می دهیم که موجب مسمومیت فرزندانمان، مرگ آنها و نا توانی آنها در یادگیری می شود . مصرف انرژی های فسیلی باعث انتشار گازهای آلاینده می شود و  تنفس این گازها می تواند سلامت انسانها و قدرت یادگیری انها را تحت تاثیر قرار دهد.
 
 ال گور معاون سابق ریاست جمهوری مریکا نیز به بهانه این بحث در این اجلاس بر سیاست های ترامپ در این زمینه تاخت.

او در این جلسه  از وضعیت محیط زیست ابراز نگرانی کرد و گفت: اصلی ترین سرمایه ای که در کره زمین وجود دارد انسانها و توانایی آنها است . انسانها نیروی کار و مغز متفکر تمامی بخش های اقتصادی و سیاسی هستند و ما با بی توجهی به مساله محیط  زیست  و تبعات منفی آلودگی های زیست محیطی در حال از بین بردن  این سرمایه عظیم هستیم.
 
وی  تاکید کرد: سیاستمداران دنیا به مساله تغییرات جوی و تبعات منفی ان روی زندگی نسل آینده  بی توجه هستند و اوج این بی توجهی را می توان در خارج شدن ترامپ از توافق پاریس دید. او بارها گفت که مساله تغییرات جوی مساله ای مربوط به  کشورهای در حال توسعه است اما سیلابها و طوفان ها و آتش سوزیهای اخیر نشان داد که در این مورد اشتباه می کند.
 
او در روز پنج شنبه  در جلسه ای که مقامات ارشد و مدیران حوزه محیط زیست و کارشناسان این حوزه شرکت داشتند حضور پیدا کرد و اعلام کرد سلامت کره زمین در حال از بین رفتن است. بی توجهی ما به مساله تغییرات جوی به معنای بی توجهی به سلامت انسانها، گیاهان  و حیوانات کره زمین است و  این موضوع می تواند آینده هولناکی را برای زمین ایجاد کند.

الگور در انتهای صحبتش با صدای بلند سوال کرد: چه کسی در این زمینه با من هم نظر است و تمامی حاضران در سالن با صدای بلند اعلام  موافقت کردند.

علاوه بر مقامات ارشد حوزه سلامت و اقتصاد که در مورد این بحران صحبت کردند دو میهمان ویژه هم در این جلسه حضور داشتند. یکی از این میهمانان یک دختر ۱۶ ساله سویدی بود که به عنوان یک فعال محیط زیست در این جلسه سخنرانی کرد. او گفت: من به عنوان نماینده نسل آینده  دنیا، شما را مسوول بحران زیست محیطی و آسیبهای وارد شدن به سلامت من و هم نسلانم می دانم. شما با بی توجهی به مساله محیط زیست، با انتشار گازهای آلاینده و با استفاده از سوختهای فسیلی  زمینه را برای بحرانی شدن وضعیت محیط زیست فراهم کردند  و برای حل این معضل باید هر چه سریعتر اقدام کنید. 
 
کد مطلب : ۳۸۱۷
نام شما

آدرس ايميل شما