۰
رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماریهای وزارت بهداشت مطرح کرد؛

خودتحریمی‌ها و خود بزرگ پنداری‌ها را بشکنیم

۷۵ مرکز تشخیص زودرس سرطان در این ماه افتتاح شد
تاریخ انتشار :
شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۳۸۱۶
خودتحریمی‌ها و خود بزرگ پنداری‌ها را بشکنیم
سالم خبر: رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت اعلام کرد: باید خود تحریمی ها و بزرگ پنداری‌ها را شکست و کارها را با خرد جمعی پیش ببریم تا کشور و مردم از فواید آن بهره‌مند شوند.

به گزارش سالم خبر، مهدی شادنوش در همایش دریچه‌ای به سلامت فردای ایران با رویکرد الگوی اسلامی _ ایرانی با بیان اینکه اقدامات مهمی در حوزه بیماران خاص و صعب العلاج طی یک سال گذشته انجام شده است، گفت: بیماری صعب‌العلاجی داریم که دندان پزشکی آن باید تحت شرایط خاص انجام شود که در گذشته مرکزی وجود نداشت این بیماران خاص به آن مراجعه کند تا همه خدمات پزشکی را دریافت کند. به دنبال این مسئله مراکزی را برای خدمت رسانی به بیماران خاص راه اندازی کردیم.

وی با اشاره به تربیت شمار بسیاری از دندان پزشکان و رشته‌های مرتبط با سلامت دهان و دندان گفت: جمعیتی بزرگ را در حوزه دندان پزشکی تربیت کردیم که با رسیدن به سنین بالا نمی‌توانند تغییر شغل دهند و با مشکل شغلی مواجه‌ هستند؛ از سوی دیگر رشته‌هایی را با عناوین مختلف وارد سیستم کردیم و نیروهای زیاد در حوزه دندان پزشکی تربیت شده‌اند و به هم ریختگی و آشفتگی به دلیل تصمیم های سلیقه‌ای و شخصی رخ داده است.

رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت درباره شکستن خودتحریمی ها بیان داشت: خود تحریمی ها را باید بشکانیم و کارها را با خرد جمعی پیش ببریم تا کشور و مردم از فواید آن بهره‌مند شوند.

شادنوش ادامه داد: امیدوارم در آینده‌ای نزدیک تا جایی که ممکن است بیماران از سرگردانی، پرداخت هزینه‌های نا به جا و گرفتاری از
چنگ افراد سودجو رهایی یابند و هر بیماری بداند مشکل در رنج و بیماری خود را کجا التیام بخشد و هیچ بیماری جز رنج بیماری گرفتاری دیگری نداشته باشد.

غربالگری بیماران مبتلا به سرطان

وی  از افتتاح هم زمان ۷۵ مرکز تشخیص زودرس سرطان در ۷ بهمن ماه خبر داد و گفت: ۷۵ مرکز تشخیص و  غربالگری بیماران سرطانی در سراسر کشور 7 بهمن ماه سالجاری به بهره برداری می رسد که در شبکه بهداشت و درمان به مراقبت‌های سلامت، آموزش‌های لازم در مورد علائم بیماری سرطان را  ارائه شده است و در صورت نیاز بیماران در این مراکز به کمک ماموگرافی، آندوسکوپی و کلونوسکوپی تحت اقدامات تشخیصی سرطان قرار می‌گیرند و در صورت لزوم بیماران به سطوح بالاتر ارجاع داده می‌شوند.
 
رییس مرکز پیوند مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر  ۸۳ مرکز جامع بیماران خاص در کشور راه‌اندازی شده است که یکی از خدماتی که در این مراکز به بیماران ارائه می‌شود خدمات دندانپزشکی است اما اگر هماهنگی و آموزش منسجم بین نیروهای ارائه کننده خدمت نباشد به اهداف خود نمی‌رسیم.

شادنوش درباره آمادگی لازم ر برای دنیایی که به سرعت رشد می‌کند اظهار امیدواری کرد و گفت: سال ۱۹۸۰ رشد علم هر ۵۰ سال اتفاق می‌افتد، اما در سال ۲۰۲۵ سرعت رشد علم هر ۷۳ روز خواهد بود؛ نباید به دنبال این باشیم که عقب ماندگی‌ها را بر طرف کنیم و از طرفی به دنبال رشد باشیم چون که اگر گرفتار حرف‌های منیتی باشیم و برخی بگویند که این حوزه متعلق به گروه ماست و کسی دیگر ورود نکند به طور حتم آینده خوبی در انتظار ما نخواهد بود.
 
 
 
کد مطلب : ۳۸۱۶
نام شما

آدرس ايميل شما