سلامت و بهداشت موضوع مورد بحث بیل گیتس در اولین روز اجلاس داووس

آلزایمر، ام اس و افسردگی بحران‌های جدید این روزهای جوامع بشری

در نخستین روز از اجلاس سالانه داووس بحث بر سرموضوعات بهداشت و سلامت بسیار داغ بود

3 بهمن 1397 ساعت 13:16


سالم خبر: در نخستین روز از اجلاس سالانه داووس بحث بر سرموضوعات بهداشت و سلامت بسیار داغ بود.
 
طرح دغدغه هایی مانند حفظ سلامت مردم از سوی ثروتمندان جهان از موضوعات پربحث در این اجلاس بود که مشخص می کند تامین آن هم به منفعت مردم و هم این قشر ثروتمند در جهان است.
 
به گزارش سالم خبر اجلاس سالانه  مجمع جهانی اقتصاد هر سال در داووس یکی از شهرهای کوچک توریستی در سوییس برگزار می شود که امسال هم ۳۰۰۰ نفر از سران اقتصادی و سیاسی  دنیا در این جلسه حضور داشتند.
 
در اغلب جلسات بحث اصلی مسایل سیاسی و اقتصادی روز جهان است اما امسال نیز با ابتکار ثروتمند بزرگ جهان بیل گیتس  بحث در مورد مسایل بهداشت و درمان و مواجهه با بیماری‌های مهم اعصاب و روان  مردم  به موضوع اصلی  در یکی از پنل های روز نخست تبدیل شده است.
 
در این جلسه مدیران ارشد شرکتهای بزرگ داروسازی از قبیل جانسون و جانسون، نوارتیس و شمار دیگری از شرکتهای مطرح دارویی حضور داشتند.
 
یورو نیوز در این باره گزارش داد: آنچه بیش از مسایل دیگر در جلسه روز سه شنبه  خود نمایی می کند تمرکز روی مساله بهداشت و درمان و ضرورت تامین خدمات بهداشتی برای بخش بیشتری از مردم جهان است.

بیل گیتس در این زمینه گفت: ما برای تقویت نرخ رشد اقتصادی و تحولات صنعتی برنامه ریزی های زیادی می کنیم و سرمایه های زیادی برای آن کار صرف می کنیم اما کمتر در سطح جهانی در مورد مسایل بهداشتی و درمانی صحبت می شود. باید برای حفظ سلامت مردم جهان سرمایه گذاری شود  و این امری بسیار مهم و ضروری است که نادیده گرفتن ان تبعات منفی زیادی دارد.
 
 بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین مردم جهان در روز سه شنبه ، اولین روز اجلاس  در پنلی شرکت کرد که شماری از بزرگان بخش بهداشت و درمان دنیا از جمله  رییس سازمان بهداشت جهانی هم در آنها حضور داشتند و در مورد چالش‌های بخش بهداشت و درمان جهان به بحث نشستند.
 
در این جلسه  در مورد سرمایه گذاری مورد نیاز برای  ارتقای بخش بهداشت و درمان در  دنیا صحبت شد.
 
بیل گیتس تاکید کرد: برای تامین سلامت مردم جهان باید واکسیناسیون  عمومی انجام شود و مردم در کشورهای فقیر تر هم به این خدمات دسترسی داشته باشند.
 
وی با اشاره به این که پیشرفتهای بسیاری در زمینه واکسیناسیون در جهان انجام شده است گفت:با کمک سرمایه های تخصیص یافته به بخش تحقیق و توسعه در سالهای اخیر، سطح سلامتی مردم ارتقای بسیاری پیدا کرده است اما هنوز چالشهای زیادی وجود دارد . بطور مثال مطالعات در زمینه بیماری آلزایمر به نتیجه نرسیده است. از سوی دیگر بیماریهای دیگری هم در سالهای اخیر شیوع پیدا کرده است که برای مقابله با آنها باید آماده باشیم.

در این جلسه دیگر شرکت‌کنندگان در مورد چالشهای سلامت روانی در دنیا ابراز ناراحتی و نگرانی کردند و گفتند:در دنیای کنونی بحران های زیادی در بخش سلامت روان وجود دارد. بحران‌هایی که زمینه ساز ایجاد بیماریهایی از قیبل آلزایمر و ام اس و افسردگی و غیره می‌شود.تامین امنیت روانی در جامعه باید انجام شود در غیر این صورت  ما شاهد بزرگتر شدن مشکلات در سالهای پیش رو خواهیم بود.
 
سخنان بیل گیتس سال گذشته نیز خبرساز شد. او با انتقاد از تسلط و عملکرد رگولاتورهای آمریکا و اروپا و برخی سیاست های آنان که به ضرر کشورهای دیگر منتهی می شود به چالش کشید از شکل گیری یک رگولاتور رقیب چینی با حمایت مالی خودش خبر داد.
 
او در اجلاس سال گذشته عنوان کرد که FDA و EMA  به زودی منتظر رقیب پرقدرت چینی خود باشند.
 
بیل گیتس عنوان کرد: بنیاد بیل&ملیندا گیتس در حال کار با آژانس سلامت چین است تا به این آژانس برای ارتقای استانداردهایش کمک کند تا در نهایت این آژانس به رقیبی قوی برای FDA و EMA تبدیل شود و آنها را به چالش بکشد.

اگر چه او امسال هنوز خبری از آخرین وضعیت این آژانس در این اجلاس اعلام نکرده است.
 
 


کد مطلب: 3798

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/3798/آلزایمر-ام-اس-افسردگی-بحران-های-جدید-این-روزهای-جوامع-بشری

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com