۰

پیشرفت ایران در تولید داروها وکیت های آزمایشگاهی

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۳۷۱۶
پیشرفت ایران در تولید داروها وکیت های آزمایشگاهی
رییس یازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین به پیشرفت های ایران در حوزه دارویی و کیت های آزمایشگاهی اشاره کرد و گفت: این دستاوردهای مهم با تکیه به جوانان این مرز و بوم محقق شده و باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.
 
به گزارش سالم خبر از ایرنا، دکتر سید جلیل حسینی در مراسم یازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین افزود: ما جوانان باهوشی داریم که در دوره های تخصصی پزشکی و آزمایشگاهی در حال تحصیل هستند، به این افراد در قالب شرکت های دانش بنیان باید توجه بیشتری شود تا شاهد افزایش تولیدات داخلی باشیم. 

رییس یازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین ادامه داد: جوانان مستعد و خلاق ایرانی می توانند در ارتقای کیفیت محصولات ایرانی نقش مهمی داشته باشند.

حسینی به تحریم آمریکا علیه نظام اسلامی نیز اشاره کرد و بیان داشت: با تکیه به جوانان باهوش این مرز و بوم می توانیم تحریم را پشت سر گذاشته و به دستاوردهای بزرگ تری در حوزه بهداشت برسیم .
وی در بخش دیگری از اظهاراتش از نیاز جامعه پزشکی به امکانات تشخیصی برای شناسایی برخی از بیماری های ویروسی خبر داد و خاطرنشان کرد: در مورد عوامل محیطی که امروزه بیماری های ناشناخته ای را به جامعه تحمیل می کند، نیاز به تحقیقات بیشتری داریم .

رییس یازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین ادامه داد: با توجه به ابتلای برخی از مردم به آلرژی ضروری است کارهای تشخیصی بیشتری در این زمینه انجام گیرد.

 دولت برای بودجه بهداشت و درمان کم نگذاشته است 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: دولت باتوجه به مشکلاتی که در امر بودجه دارد، برای بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور کم نگذاشته است. 

دکتر علی نوبخت با اشاره به تاکید همیشگی رییس جمهوری برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای مردم افزود: کمک به مردم در حوزه بهداشت را یک لحظه متوقف نمی کنیم ولی این مردم در جاهای دیگری هم پول می خواهند و نمی توانیم همه را به یک جا اختصاص دهیم. 

وی با اشاره به اینکه هدف طرح تحول سلامت مقدس است، افزود: خدمتگذاری به مردم ، ارائه خدمات رایگان در بیمارستان ها که کمر مردم زیر بار گرانی خم نشود، از مهمترین اهداف این طرح است که ما هم با این موضوع موافق هستیم اما نه اینکه چون هدف مقدس است پس هدف وسیله را توجیه می کند. 

یازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین از امروز چهارشنبه 26 دی ماه به مدت 2 روز و با شرکت شخصیت های دانشگاهی و علمی کشوری و بین المللی در محل تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود. 

این همایش با هدف پیشبرد مرزهای دانش، ارائه فعالیت های تحقیقاتی و آخرین دستاوردهای پژوهشی، تبادل نظر، شناساندن اهمیت پیوند میان آزمایشگاه و بالین، طرح مشکلات و همچنین ارائه راه حل ها برای تعامل مؤثر، کارا و پایدار آزمایشگاهیان برگزار شده است.
کد مطلب : ۳۷۱۶
نام شما

آدرس ايميل شما