۰
با تداوم تعطیلی دولت ترامپ سازمان غذا و داروی امریکا FDA اعلام کرد:

علاوه بر دارو نظارت بر مواد غذایی را هم تعطیل می کنیم

سازمان غذا و داروی امریکا کمبود بودجه ناشی از تعطیلی دولت و عدم تخصیص بودجه مورد نیاز ارگانها را دلیل این تصمیم گیری عنوان کرده است
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۳۶۸۹
علاوه بر دارو نظارت بر مواد غذایی را هم تعطیل می کنیم
سالم خبر: سازمان غذا و داروی امریکا FDA با تعطیل بودن دولت ترامپ اگر چه در هفته اخیر اعلام کرده بود پروژه نظارت بر داروهای مختلف را متوقف می کند تا وضعیت بودجه اش برای سال جدید مشخص شود. اما با تداوم فرایند تعطیلی دولت به طور رسمی خبر از توقف نظارت بر مواد غذایی در این کشور را داد.
 
به گزارش سالم خبر، در نتیجه تعطیلی دولت امریکا ، بسیاری از سازمان و آژانسهای دولتی در این کشور  تحت تاثیر قرار گرفتند. عدم اطمینان در مورد میزان بودجه ای که در سال جدید دریافت می کنند موجب شده است تا این آژانسها نتوانند پروژه ها و وظایف خود را به صورت عادی انجام دهند و برخی هم به طور موقتی کاملا تعطیل شده اند تا نیازی به پرداخت دستمزد به نیروهای خود نداشته باشند.

یکی از این ارگان ها که  تاثیر بزرگی از تعطیلی
متحمل شده است سازمان غذا و داروی امریکاست که در حال حاضر علاوه بر توقف نظارت خود بر داروهای مختلف نظارت بر مواد غذایی را نیز متوقف کرده است.مساله ای که باعث نگرانی مردم این کشور شده است.
 
به گزارش واشنگتن پست سازمان غذا و داروی امریکا تاکید کرده است که نظارت بر برخی از مواد غذایی به طور کامل متوقف می شود اما بخش دیگری از غذاهایی که در سالهای اخیر مشکلاتی برای سلامت مردم ایجاد کرده بودند  همچنان تحت نظارت این سازمان قرار دارد. اگرچه پروژه های نظارتی  بر این دسته از غذاها هم نصف شمار پروژه ها نسبت به سال قبل خواهد بود.
 
سازمان غذا و داروی امریکا کمبود بودجه ناشی از تعطیلی دولت و عدم تخصیص بودجه مورد نیاز ارگانها را دلیل این تصمیم گیری عنوان کرده است.
 
اسکات گاتلیب یکی از مقامات
ارشد FDA به واشنگتن پست گفت:ما مجبور شدیم که روند نظارتهای عادی بر کارگاه ها و کارخانه های فراوری مواد غذایی را به حالت تعلیق درآوریم اما شمار معدودی از این بازرسی ها و نظارتها ادامه می یابد  و این ها بازرسی هایی هستند که از پیش برنامه ریزی شده بودند.
 
 ازهفته‌ی آینده تنها غذاهای با ریسک بسیار بالا شامل غذاهای نوزاد، غذاهای دریایی و سالادهای آماده تحت نظارت قرار خواهند داشت و نظارت بر غذاهایی که در رده غذاهای کم ریسک قرار دارند از قبیل انواع کوکی و کراکرز متوقف می شوند .
 
طبق گزارش‌های رسمی FDA  سالانه ۸۴۰۰  بازرسی برروی انواع  مواد غذایی انجام می دهد که ۸۰ درصد از مجموع نظارتهای انجام شده بر کیفیت مواد غذایی در کشور را در بر می گیرد. توقف این بازرسی‌ها موجب شده است
تا مردم در مورد خطرات سلامتی ناشی از این سیاست نگران شوند به خصوص که دیگر بر مواد غذایی وارداتی هم  نظارتی انجام نمی شود.
 
دانشگاه کارولینای دربیانیه ای خطاب به مردم امریکا اعلام کرد که هنوز کیفیت مواد غذایی در کشور مانند قبل از تعطیلی دولت  است اما اگر تعطیلی ادامه یابد سلامت مردم امریکا آسیب خواهد دید.  
 
این نخستین باری نیست که دولت امریکا تعطیلی را تجربه می کند . تاکنون بالغ برده بار این وضعیت در امریکا ایجاد شده است و در دوره ریاست جمهوری ترامپ هم این  دومین باری است که دولت به طور رسمی تعطیل شده است. دلیل این تعطیلی عدم توافق دولت و کنگره در مورد بودجه است و تا زمانی که این عدم توافق برطرف نشود اداره غذا و داروی امریکا نمی تواند  کارهای عادی خود را از سر بگیرد.
 
کد مطلب : ۳۶۸۹
نام شما

آدرس ايميل شما