۰

راه حل مقابله با ایدز در میان نوجوانان کتمان نیست

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۳۶۸۶
راه حل مقابله با ایدز در میان نوجوانان کتمان نیست
سالم خبر  :نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن هشدار نسبت به این موضوع که رشد ایدز در کشور از طریق ارتباط جنسی رو به افزایش است، گفت: شیوع ایدز در بین نوجوانان نگران کننده بوده و نیازمند آموزش و آگاهی بخشی است.
 
محمد نعیم امینی فرد  با اشاره به رشد چشمگیر آمار ایدز در میان نوجوانان، به خانه ملت گفت : مسئله ایدز یک معضل بهداشت عمومی جهانی است که الگوی غالب انتقال این بیماری در غرب، انتقال بیماری از طریق رابطه جنسی است ولی بیشترین راه انتقال این بیماری در کشور ما استفاده از تزریق‌های مشترک بوده است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی  افزود: طی سال‌های اخیر دو تغییر هشداردهنده در خصوص بیماری ایدز در کشور ما به وجود آمده است، نخست اینکه آمار راه‌ انتقال بیماری در کشور ما نیز به الگوی جهانی (از طریق رابطه جنسی) در حال نزدیک شدن بوده و دوم اینکه سن مبتلایان به بیماری ایدز به شکل خطرناکی رو به کاهش است.

ضرورت آگاهی بخشی به دانش آموزان در خصوص بیماری ایدز

وی ادامه داد: پنهان کردن و کتمان کردن این بیماری که آموزش و پرورش این سیاست را پیش گرفته راه حل مقابله با این بیماری نیست و باید آگاهی‌های لازم در این زمینه به افراد آموزش داده شود.
امینی فرد با تأکید بر ضرورت آگاهی بخشی در خصوص بیماری ایدز در آموزش‌‎های عمومی، افزود: این آموزش‌ها را می‌توان با ظرافتها و در نظر گرفتن فرهنگ ایرانی اسلامی به دانش جوانان و نوجوانان ارائه داد.
 
رشد30 درصدی نقش ارتباط جنسی در انتقال بیماری ایدز

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: در اوایل دهه شصت که وزارت بهداشت و درمان کشور متوجه ورود و شیوع بیماری ایدز در ایران شد، راه انتقال این بیماری از طریق رابطه مراقبت نشده کمتر از 10 درصد بود ولی در حال حاضر این آمار به بیش از 40 درصد رسیده است.

امینی فرد افزود: در حال حاضر وزارت بهداشت با دقت بالایی بر اساس الگوهای فیزیولوژیک در حال شناسایی و کسب اطلاعات و اما دقیق از بیماری است و به ویژه در ارتباط معتادین و افراد در معرض خطر کارهای زیادی صورت داده است.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: بیشترین راه انتقالی که می‎توان در خصوص بیماری ایدز از آن مراقبت کرد، روابط جنسی محافظت نشده است که اگر همین مسئله مورد توجه قرار گیرد، می‎توان توفیق بسیاری در کنترل بیماری داشته باشیم.

این نماینده عضو در مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: در این استان به دلیل پهناوری مرز و رفت و آمدهای بسیار به کشورهای حاشیه خلیج فارس کارهای این بیماری در استان شیوع پیدا کرده و به همسران و از آن طریق به پیش از تولد به برخی کودکان ایدز منتقل شده است.

بیشترین آمار مبتلایان به ایدز متعلق به استان تهران است

امینی فرد با یادآوری اینکه در عین بیشترین آمار مبتلایان به ایدز متعلق به تهران است، گفت: البته وزارت بهداشت باید در این زمینه آمارها و اطلاعات خود را به روز و ارائه کند تا با اطلاعات دقیق نسبت به این بیماری خطرناک اقدام شود.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش باید با استفاده از ظرفیت‌های وزارت بهداشت نسبت به آموزش‎های لازم در این زمینه برای دانش آموزان هرچه سریع‌تر اقدام کند تا محافظت‌های لازم در این رابطه صورت گیرد.
کد مطلب : ۳۶۸۶
نام شما

آدرس ايميل شما