۰

هفت میلیارد ریال کمک به بیماران صعب العلاج مرکزی پرداخت شد

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۳۶۷۸
هفت میلیارد ریال کمک به بیماران صعب العلاج مرکزی پرداخت شد
سالم خبر : معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هفت میلیارد ریال کمک هزینه دارویی امسال به بیماران صعب العلاج استان مرکزی پرداخت شده است.
 
به گزارش ایفدانا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛دکتر مصطفی دلاور معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی عنوان کرد: حمایت مالی از بیماران صعب العلاج در قالب اختصاص ردیف بودجه از سازمان غذا و داروی کشور انجام می گیرد و ماهانه نزدیک به یک و نیم میلیارد ریال برای این بیماران در استان مرکزی هزینه می شود.

وی افزود: 2 هزار و 100 بیمار صعب العلاج استان در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک دارای پرونده دارند به طوری که روزانه حدود 15 نفر و ماهانه حدود 600 نفر برای دریافت کمک مراجعه دارند.

دلاور اظهار داشت: 330 نفر از متقاضیان کمک هزینه دارویی جدید و متعلق به امسال است و بقیه پرونده ها کمک مستمر و موردی از سال های قبل نیز داشته اند.

وی توضیح داد: بیشترین هزینه و کمک را ویژه بیماران سرطانی استان در حدود نیمی از ارقام پرداختی شامل می شود که اغلب از خانواده های کم بضاعت هستند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: بیماران متابولیک ،مبتلایان به هپاتیت و روماتیسم پس از سرطانی ها بیشترین دریافت کنندگان کمک برای مخارج دارویی در استان را شامل می شوند و در کنار این موارد در زمینه کمک های هزینه دارویی برخی داروهای بیماران ام اس نیز مساعدت هایی در سال جاری صورت گرفته است.

دلاور توضیح داد:رقم پرداختی از وزارتخانه در سال جاری برای کمک هزینه دارویی بیماران صعب العلاج تاکنون چهار میلیارد ریال بوده است و امید است که هرچه سریعتر ارقام مناسب برای این حوزه تزریق شود.

در استان مرکزی 19 بیمارستان فعال با یکهزار و 945 تخت مصوب و یکهزار و 750 تخت فعال و 85 بخش درمانی وجود دارد که15 واحد بیمارستانی استان مرکزی مربوط به حوزه دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و 2 بیمارستان نیز خصوصی در اراک و ساوه است.
کد مطلب : ۳۶۷۸
نام شما

آدرس ايميل شما