۰
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در بیست و چهارمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی مطرح کرد؛

95 درصد از داروی کشور تولید داخل است

سن امید به زندگی مردم در ایران از 57 سال به 77 سال رسیده است
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۳۶۶۶
95 درصد از داروی کشور تولید داخل است
سالم خبر: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد:  در حال حاضر 95 درصد داروی کشور تولید داخل است و این در حالی است که بیش از انقلاب اسلامی تنها 30 درصد داروی کشور در داخل تولید می شد.

به گزارش سالم خبر، رضا ملک زاده در بیست و چهارمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی درباره دستاوردهای دارویی در کشورگفت: داروهای ژنریک ایران با کیفیت عالی و ارزان ترین قیمت در جهان ارائه می شود و ساخت چندین داروی نو ترکیب، خودکفایی در تولید واکسن ها، تولید داروها و فرآورده های بیوتکنولوژیکی موردنیاز بیماران خاص، سرطان ها و بیماری های صعب العلاج از دستاوردهای دارویی کشور است.

وی در ادامه تولید دستگاه های شتاب دهنده خطی، تولید کیت های آزمایشگاهی، تولید دستگاه دیالیز ، تولید و صادرات دستگاه های مانتیور و قلبی و تولید انواع تجهیزات مصرفی و غیر مصرفی علوم پزشکی را از دستاوردهای فناوری در کشور اعلام کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درباره وضعیت فناوری در کشور بیان کرد: در دولت تدبیر و امید حمایت از تاسیس 1100 شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت گردش مالی حدود 3 هزار میلیارد ریال در سال جاری صورت گرفته است.به منظور تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی تولید 340 محصول دارویی در شرکت های دانش بنیان مستقر در دانشگاه های علوم پزشکی به انجام رسیده است.

ملک زاده گفت: در حال حاضر در بیش از 3300 پروانه ثبت شده اختراع در دنیا از مقالات منتشر شده دانشگاه های علوم پزشکی کشور و وزارت بهداشت استفاده شده است.

افزایش امید به زندگی از 57 سال به 77 سال

وی در ادامه درباره دستاوردهای بهداشتی تصریح کرد: بهبود همه شاخص های بهداشتی، کاهش مرگ و میر بیماری های غیرواگیردار، تامین نیازهای درمانی در داخل کشور و گسترش توریسم درمانی در ایران و راه اندازی، استقرار نظام خدمات بهداشتی از طریق خانه ها و شبکه های بهداشت و افرایش امید به زنوگی از 57 سال به 77 سال در کشور از دستاوردهای بهداشتی در کشور است.

دستاوردهای پژوهشی و مجلات

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: قبل از انقلاب اسلامی از 13 مجله علمی و پزشکی برخکردار بود. اما در حال حاضر 412 عنوان مجله علمی پژوهشی پزشکی در کشور وجود دارد که 210 از این مجلات در بانک های اطلاعاتی معتبر نمایه می شود.

ملک زاده اظهار داشت: در خال حاضر بیش از 70 دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی کشور به به بیش از 12 هزار مجله و 5 هزار عنوان کتاب و ده ها بانک اطلاعاتی دسترسی مستقیم دارند.

 مهمترین اقدامات در حوزه پژوهش های سلامت

وی گفت: راه اندازی ثبت بیماری هاو پیامدهای سلامت، راه اندازی برنانه ملی کنترل سلامت، راه اندازی برنامه های زیر ساختی و راه اندازی مراکز کهورت بزرگسالان، جوانان و نوزادان از  مهمترین اقدامات پژوهشی حوزه سلامت است.

عمل جراحی کبد در کشور از وضعیت عالی برخوردار است

ملک زاده ادامه داد: وصعیت عنل جراحی کبد در کشور با وضعیت مطلوبی مواجه است و در 9 استان این عمل با پیشرفته ترین تجهیزات انجام می شود.
 
 
 
کد مطلب : ۳۶۶۶
نام شما

آدرس ايميل شما