۰
معاون اول رییس جمهوری در جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی:

95 تا 97 درصد از داروهای مورد نیاز در کشور تولید می شود

تامین سلامت جامعه از اصلی‌ترین وظایف دولت است
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۳۶۶۵
95 تا 97 درصد از داروهای مورد نیاز در کشور تولید می شود
سالم خبر: معاون اول رییس جمهوری گفت: تامین سلامت جامعه از اصلی‌ترین وظایف دولت است.

اسحاق جهانگيري امروز در بيست و چهارمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي اظهار داشت: جامعه و نظام پزشكي كشور از توانمندي و قدرت علمي خوبي برخوردار است و مي تواند از اين توانمندي براي حل مشكلات كشور استفاده كند.

وی همچنین تاکید کرد: ما بايد از سلامت جامعه مراقبت كنيم تا دچار آسيب نشود. در حال حاضر 95 تا 97 درصد داروهاي مورد نياز كشور از طريق ساخت داخل تامين مي شود و به دليل ارزبري بالا براي واردات 3 درصد باقيمانده بايد همت كنيم تا اين 3 درصد نيز با اتكا به توانمندي و ظرفيت داخلي تامين شود. 

معاون اول رييس جمهوری همچنین اظهار داشت: پزشكان يكي از پر اعتبارترين گروه هاي مورد اعتماد جامعه هستند و در نظر سنجي هاي مختلف، جامعه پزشكي جزو بالاترين رده هاي اعتماد در ميان مردم قرار گرفته اند بنابراين جامعه پزشكي كشور هم از توانمندي علمي و هم از سرمايه اجتماعي برخوردار است كه مي تواند با اتكا به اين دو سرمايه كمك هاي بزرگي براي حل مشكلات امروز و آينده ايران انجام دهد. 

وی افزود: با وجود همه محدوديت ها و مشكلات در سالهاي پس از انقلاب ، توفيقات و پيشرفت هاي گسترده اي در حوزه پزشكي و سلامت در كشور حاصل شده و لازم
است كه رسانه ها و بخصوص صدا و سيما در آستانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، اين دستاوردها را به جامعه اطلاع رساني كنند. 

معاون اول رييس جمهوری با بيان اينكه جامعه ايران در ابعاد مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و نيز تغييرات عرصه بين الملل، دستخوش تغييرات جدي است، خاطر نشان كرد: در كنار اين تحولات كشور با تنگناها و تهديدات جدي روبرو است كه در مرحله نخست موضوعات اصلي نظير بهداشت و درمان كشور از آن متاثر مي شود و به همين دليل حفظ سلامت جامعه بايد جزو اصلي ترين وظايف دولت و ديگر دستگاه ها باشد. 

وي با يادآوري اينكه طي سالهاي گذشته شاهد پيشرفت هاي شگرفي در حوزه پزشكي و سلامت در كشور بوده ايم، تصريح كرد: دستاوردهاي پزشكي چه در دوران دفاع مقدس و چه در سالهاي پس از آن، جزو مهمترين دستاوردهاي كشور و برگ زريني در تاريخ انقلاب اسلامي بوده است. اين درخشش و شكوفايي هم در سطح ملي و هم در سطح بين المللي بايد تداوم يابد.

معاون اول رييس جمهوری همچنين ادامه داد: پيشرفت ها و دستاوردهاي كشور به حوزه سلامت و بهداشت محدود نمي شود و در ساير بخش ها نظير صنعت نيز قابل مشاهده است؛ بطوريكه ايران امروز به كشوري مبدل شده كه مي تواند علاوه بر طراحي و مهندسي، توليد كننده و صادر كننده برخي كالاهاي
صنعتي و تجهيزات پزشكي باشد، اين در حالي است كه در گذشته ما وارد كننده اين محصولات و كالاها بوديم. 

وي با تاكيد بر اينكه در شرايط سخت و فشار اقتصادي ، اقتصاد مقاومتي بعنوان نسخه اي شفابخش در اختيار ما قرار گرفته است، گفت: يكي از مهمترين محورهاي اقتصاد مقاومتي، اقتصاد دانش بنيان است. ما بايد اقتصاد كشور را به جاي منابع طبيعي به دانش و مغز فرزندان كشور متكي كنيم و اگر اين اتفاق محقق شود آينده مطمئني در انتظار ايران و جوانان خواهد بود. 

جهانگيري اضافه كرد: در شرايط خطير كنوني بايد فرصت تلاش و فعاليت براي نخبگان كشور مهيا شود و براي برون رفت از وضعيت دشوار فعلي، در وهله نخست بايد به مسائل و مشكلات مردم واقف بود و براي حل اين مسائل برنامه داشت. 

معاون اول رييس جمهوری با اشاره به جلسات خود با روسا و استاتيد 13 دانشگاه برتر در خصوص مسائل و مشكلات كشور، اظهار داشت: خوشبختانه امروز دانشگاه هاي برتر كشور موضوع مقابله با تحريم را در دستور كار خود قرار دادند و با تشكيل گروه هاي مطالعاتي نتايج مطالعات و بررسي هاي خود را به صورت مكتوب به دولت ارائه كرده اند. مهمترين پيام اين اقدام اين است كه دانشگاهيان كشور در اين وضعيت دشوار كنار دولت ايستاده اند تا شرايط به خوبي مديريت شود. 


 
 
کد مطلب : ۳۶۶۵
نام شما

آدرس ايميل شما