۰
در بیست و چهارمین جشنواره تحقیقاتی وزارت بهداشت و درمان:

نمکی بازهم برضرورت توجه به سلامت مردان کشور تاکید کرد

باید با آینده پژوهی به بیماری های نوظهور دست پیدا نکنیم
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۳۶۶۳
نمکی بازهم برضرورت توجه به سلامت مردان کشور تاکید کرد
سالم خبر: سرپرست وزارت بهداشت و درمان امروز در سخنان خود در جشنواره تحقیقاتی وزارت بهداشت باز هم نسبت به سلامت مردان کشور دست گذاشت و گفت: سلامت مردان جامعه ایرانی را باید جدی گرفت چون این افراد از آسیب پذیرترین گروه در کشور هستند.

به گزارش سالم خبر، سعید نمکی در بیست و چهارمین جشنواره تحقیقاتی اعلام کرد: توسعه ملی با منابع اندک و در شرایط بحرانی قابل ستودنی است. چون پس از انقلاب اسلامی شاهد تاثیرات چشمگیری حتی در مرزهای کشور بوده ایم.

وی همچنین با بیان اینکه پژوهش و توسعه پزشکی در کشور
حاصل دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهارداشت: با 5 دلار 6 بیماری را که گرفتار آن بودیم را با تولید داخل واکسینه می کردیم . اما امروز گرفتار بیماری های غیرواگیردار ، سرطان ها، بیماری های روان پریشان و تصادفات هستیم که  رفع این مشکلات  مشارکت بین بخشی عظیمی را می طلبد. چون که ما باید با آینده پژوهی به بیماری های نوظهور فکر کنیم که به این بیماری ها دست پیدا نکنیم.

وی افزود: اگر امید به زندگی را بالا ببریم کیفیت زندگی نیز باید بالا رود. سالمندان ما با سالمندان سایر کشورها متفاوت  و افسرده
هستند و در جوانی به دلیل عدم زیرساخت کار پیر شده اند.

سرپرست وزارت بهداشت با بیان اینکه 50 درصد جمعیت کشور در پایش های سلامت محو شده اند اظهار داشت که باید سلامت مردان جدی گرفته شود.

نمکی با اشاره به این که پژوهش باید در مدرسه نهادینه شود، بیان کرد: هر چه برای پژوهش پول قرار دهیم نوعی سرمایه گذاری کرده ایم. در هیچ کشوری سهم پژوهش کمتر از یک درصد نیست.

وی بر فعال کردن بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: ما نمی توانیم بخش خصوصی محکم داشته باشیم . بنابراین باید این بخش را در زمان خریداری تولید درگیر شود
و همچنین دانشگاه های غیر پزشکی نیز وارد شود.

سرپرست وزارت بهداشت اظهارداشت: تولید فقط مقاله نیست بلکه باید به کمک آن مشکلات تولید داخل را حل کنیم و از رفتار جزیره ای بپرهیزیم  و اولویت ها را با منابع محدودی که داریم درنظر داشته باشیم. به طوری که از مرزها فراتر رویم.

نمکی ادامه داد: باید از افراد و امکانات آن ها که به عنوان دانشمند در کشور قرار دارند استفاده کنیم . ما ایرانی هایی را داریم که به عنوان دانشمند در سایر کشورها زندگی می کنند و ما نباید آن ها را به فراموشی بسپاریم.
 
کد مطلب : ۳۶۶۳
نام شما

آدرس ايميل شما