تاثیر جنسیت بر احساس درد

23 دی 1397 ساعت 15:35


سالم خبر : محققان دانشگاه مک گیل کانادا با آزمایش روی موش ها دریافتند نحوه به یادآوری تجربه های دردناک برای زنان و مردان متفاوت است.

 
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، به اعتقاد محققان یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر درد مزمن، خاطرات دردناک قبلی است. محققان به منظور بررسی نحوه یادآوری این نوع خاطرات آزمایشاتی را روی گروهی از موش های نر و ماده انجام دادند و دریافتند موش های نر خاطرات دردناک قبلی را به طور واضح به یاد می آورند. در نتیجه زمانی که به محل تجربه دردناک قبلی باز می گردند، فشار زیادی را احساس کرده و نسبت به دردهای جدید بسیار حساس تر می شوند. این در حالی است که موش های ماده تحت فشار خاطرات دردناک قبلی قرار نمی گیرند. 

محققان با کمک 41 داوطلب مرد و 38 داوطلب زن تحقیقات خود را روی انسان ها نیز ادامه دادند و دریافتند نتایج این تحقیقات در خصوص انسان ها نیز مصداق دارد. به عبارت دیگر جنسیت مردان و زنان بر نحوه واکنش آن ها نسب به درد مزمن تاثیرگذار است. 

به اعتقاد محققان، مردان در زمان ورود به محلی که پیش از این تجربه دردناکی را در آن داشته اند، وقوع مجدد حادثه دردناک قبلی را پیش بینی می کنند و به همین علت حساسیت بیشتری نسبت به درد نشان می دهند. 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Current Biology منتشر شده است.


کد مطلب: 3661

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/3661/تاثیر-جنسیت-احساس-درد

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com