۰
رییس سازمان نظام پرستاری ایران در مراسم روز پرستار مطرح کرد؛

قیمت پرستاری در کشور 300 دلار است

80درصد از پرستاران از نحوه پرداختی ها راضی نیستند
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۳۶۳۷
قیمت پرستاری در کشور 300 دلار است
سالم خبر: رییس سازمان نظام پرستاری ایران اعلام کرد: جامعه پرستاری ایران  جامعه بزرگی است به طوری که نیمی از نظام پزشکی را جامعه پرستاری تشکیل می دهد که جذب و نگهداری در نظام پرستاری مهمترین اصل در نیروی انسانی است.

به گزارش سالم خبر، اصغر دالوندی در مراسم بزرگداشت روز پرستار گفت: نظام پرستاری ایران این پتانسیل را دارد که با بیش از 90 دانشگاه علوم پزشکی، بیش از دو هزار هیات علمی پرستاری، بیش از 20 هزار کادر پرستاری و بیش از 18 هیات مدیره نظام پرستاری در نظام سلامت کشور به جذب و نگهداری پرستاران توجه داشته باشد.

وی در خصوص قانون مداری کشور بیان کرد: رهبر فقید انقلاب اسلامی تاکید کردند که وقتی آقایان مجلسیون قانونی تصویب می کنند به اجرای آن تاکید ورزند که این مساله در راستای پرستاران نیز صدق می کند.

رییس نظام پرستاری ایران ادامه داد: ما باید از رویکرد بیمارمحوری و بیمارستان محوری دست برداریم و شاخص های پرستاری
در کشور را گسترش دهیم و به خدمات پایه برگردیم.  تا چه زمانی قرار است به سوی ساخت بیمارستان ها برویم.

دالوندی با بیان این که به ازای هر تخت نیازمند یک پرستار هستیم، گفت: پنج هزار پرستار در سطح طرح هستند و اغلب پرستاران نخبه کشور به دلیل کم توجهی و حقوق و مزایای پایین به سایر کشورها در حال مهاجرت هستند قیمت پرستاری در کشور 300 دلار است. درحالی که حقوق پرستاران با پزشکان در سایر کشورها یکسان است.

رییس نظام پرستاری ایران به پرداخت معوقات پرستاران اشاره کرد و گفت: معوقات پرستاری پرداخت  شود و بیمه به عنوان نهاد نظارتی در وزارت بهداشت قرار داشته باشد و ما خواستار پوشش بیمه خدمات پرستاری هستیم. چون که خدمات پرستاری در دسترس و ارزان است و پرستاری است که می تواند کشور را از برخی مشکلات نجات دهد.

دالوندی ادامه داد: طرح تحول سلامت در ارائه خدمات به پرستاران تاثیرگذار بوده است و همچنین با پرستاران می توانیم نظام
ارجاع را اجرا کنیم.

وی بر حذف نوشتن که وقت پرستاران گرفته می شود تاکید کرد و گفت: نوشتن گزارش روزی دو ساعت پرستاران را دچار مشکلات می کنند که با تکنولوژی جدید نیازی به نوشتن از سوی پرستاران در بیمارستان ها نیست.

80درصد از پرستاران از نحوه پرداختی ها راضی نیستند

در ادامه طاهره زارع صفت رییس شورای عالی نظام  پرستاری ایران درباره جذب پرستاران در کشور گفت:  با توجه به این که مهمترین مطالبه نظام پرستاری ایران رفع کمبود نیروی انسانی است که براساس مصوبات صورت گرفته قرار است حدود 19 هزار پرستار طی تیرماه 98 جذب می شود.

رییس شورای عالی نظام پرستاری ایران ادامه داد: نگاه وزارت بهداشت و جامعه پرستاری با اخلاق حرفه ای حمایت می شود.

زارع صفت با بیان این که 85 درصد پرستاران از نحوه پرداختی ها راضی نیستند. چون که تعرفه گذاری پرستاری به 12 سال رسیده است و نظام پرداخت در این راستا با چالش بسیاری مواجه است.
 
کد مطلب : ۳۶۳۷
نام شما

آدرس ايميل شما