۰

تاثیر ۳ داروی پرمصرف در درمان اختلالات روان

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۳۶۳۲
تاثیر ۳ داروی پرمصرف در درمان اختلالات روان
سالم خبر : پزشکان در بررسی‌های خود به اثرگذار بودن سه داروی رایج در کاهش علائم بیماری‌های روحی-روانی دست یافتند.
 
به گزارش سالم خبر از ایسنا، در این بررسی آمده‌ است: سه داروی رایج که به طور معمول در درمان مشکلات قلبی-عروقی یا دیابت توصیه می‌شوند می توانند به درمان برخی از بیماری‌های روانی از قبیل شیزوفرنی کمک کنند.

گروهی از متخصصان انگلیسی با همکاری محققان دانشگاه هنگ‌کنگ و سوئد در مطالعه‌ای نشان دادند که چگونه برخی از داروهای تجویزی رایج و پرمصرف در درمان برخی از مشکلات جسمی می‌توانند بر علائم بیماری‌های روانی تاثیرگذار باشند.

به گفته آنها برخی از بیماری‌های روحی-روانی از جمله اختلال دو قطبی، شیزوفرنی با درصد بالایی از مرگ و میر همراه هستند و درمان آن‌ها مشکل است.

در این بررسی متخصصان به بررسی تاثیر سه داروی هیدروکسی متیل‌گلوتاریل کوآنزیم آ ردوکتاز (داروی تجویزی برای کنترل کلسترول بالا و بیماری قلبی)، آنتاگونیست کلسیم نوع L (داروی تجویزی فشار خون بالا) و بیگوآنید (داروی درمان دیابت) پرداختند.

آنها به مطالعه روی تعداد ۱۴۲ هزار و ۶۹۱ نفر در سوئد پرداختند که به بیماری شدید روانی مبتلا بوده و در دوره‌ای از یک یا چند داروی نام‌برده شده در بالا مصرف کرده بودند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان در این آزمایش‌ها مشاهده کردند بیماران مبتلا به مشکلات روانی که از این داروها مصرف کرده‌اند کمتر به دلیل علائم روانی در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته‌اند.

همچنین در بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی و شیزوفرنی موارد خودزنی در آنان با مصرف این سه دارو کمتر بوده است.
کد مطلب : ۳۶۳۲
نام شما

آدرس ايميل شما