۰
دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی مراقبت های ویژه در گفت و گو با سالم خبر:

کمبود 5 تا 15 هزار تخت بیمارستانی در بخش مراقبت های ویژه

جمعیت رو به سالمندی مانند ایران نیاز به تخت های بیشتر مراقبت ویژه دارد
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۳۶۱۷
کمبود 5 تا 15 هزار تخت بیمارستانی در بخش مراقبت های ویژه
سالم خبر: دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی مراقبت های ویژه گفت: به طور متوسط ۱۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی باید اختصاص به تخت‌های مراقبت ویژه‌ داده شود با احتساب ۱۲۰ هزار تخت بیمارستانی موجود در کشور باید معادل 12 هزار تخت مراقبت ویژه در بخش های آی سی یو وجود داشته باشد این در حالیست که فقط 7 هزار و 500 تخت مراقبت ویژه بیمارستانی در بیمارستان های کشور موجود است و 5 تا 15 هزار تخت کم داریم.

عطا محمودپور در حاشیه ششمین کنگره بین المللی مراقبت های ویژه در گفت و گو با سالم خبر، افزود: آی سی یو در فرآیند مراقبت از بیمار باید تحت مدیریت ویژه صورت گیرد بنابراین توجه به ارتقای این حوزه می‌تواند در جهت خدمت رسانی بیشتر و بهتر به مردم تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: با توجه به این که جمعیت ایران روز به روز در حال افزایش بوده ضمن آنکه رو به سالمندی هم می رود این افزایش
سن به معنای افزایش بیماری‌های متعدد و  نیاز به افزایش تخت‌های آی سی یو است .

محمودپور همچنین با اشاره به اینکه ایران جزو کشور‌های پرحادثه به ویژه حوادث رانندگی است عنوان کرد که همین موضوع ضرورت نیاز به تخت های بیشتر آی سی یو را نمایان می کند.

کمبود پرستار بالینی برای بخش مراقبت های ویژه

محمودپور افزود:در حال حاضر با کمبود پرستار بالینی با تجربه برای بخش مراقبت‌های ویژه و وسایل تشخیصی و درمانی پیشرفته در این زمینه مواجه هستیم و این کمبود در حالی است که  مراقبت ویژه یک رشته چند تخصصی است و باید تشکلی برای آن وجود داشته باشد.

وی درباره برگزاری ششمین کنگره بین المللی مراقبت های ویژه گفت: محور‌های این کنگره شامل نحوه اداره بخش مراقبت ویژه، تهویه مکانیکی، ARDS، انتقال فراورده‌های خونی، سپسیس، تغذیه در بخش مراقبت ویژه، MODS، دیالیز در بخش
مراقبت ویژه، درمان اختصاصی و متمایز هر بیمار در بخش مراقبت ویژه، مراقبت بیماران بدحال مغزی در بخش مراقبت ویژه، پایش پیشرفته همودینامیک، نحوه جابجایی بیماران بدحال، تازه‌های مراقبت ویژه بعد از جراحی قلب، ECMO، میکروسیرکولاسیون، مراقبت مراحل انتهایی زندگی، بیماری‌های اندوکرین در بخش مراقبت ویژه است.

دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی مراقبت های ویژه بیان کرد: هشت کارگاه نیز با موضوعات پنتاگلوبین، اولتراسوند، مایع درمانی، CRRT، PEG، TPN، تهویه مکانیکی، کاپنوگرافی در این کنگره برگزار می‌شود.

ششمین کنگره بین المللی مراقبت های ویژه با حضور 100 سخنران و 400 نفر عضو پنل و همچنین اساتید برجسته ایالات متحده آمریکا، کشور‌های اروپایی و کشور‌های همسایه از 19 تا 21 دیماه واقع در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است.
 
 
کد مطلب : ۳۶۱۷
نام شما

آدرس ايميل شما