۰

آقای رییس جمهوری وقت را تلف نکند و هر چه سریع تر نمکی را معرفی کند

حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۳۶۱۵
آقای رییس جمهوری وقت را تلف نکند و هر چه سریع تر نمکی را معرفی کند
سالم خبر: اعلام رای اعتماد پیشاپیش به یک وزیر از سوی نمایندگان که هنوز از سوی هیات دولت به مجلس معرفی نشده است شاید کمتر اتفاقی بوده است که دولت های قبل تجربه کرده باشند. امروز 241 نفر از نمایندگان در حالی طی بیانیه‌ای و قرائت آن از سوی هیات رییسه مجلس از  زحمات قاضی زاده هاشمی، وزیر پیشین بهداشت قدردانی کردند که از سویی دیگر نیز جسته و گریخته برخی از نمایندگان نظر مثبت خود را به در دست گرفتن سکان وزارت بهداشت و درمان از سوی سعید نمکی اعلام کردند.

آنان حتی به رییس جمهوری در غالب پیام هایی نانوشته اعلام کردند که او در مورد معرفی وزیر جدید وقت را تلف نکند و هر چه سریع‌تر سعید نمکی را به عنوان وزیر پیشنهادی مطرح کند.

حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس
در گفت و گو با سالم خبر اظهار داشت: بنده نه به عنوان رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بلکه به عنوان یک نماینده مجلس اعلام می کنم که اگر آقای رئیس جمهوری وقت را تلف نکنند و هر چه سریع تر دکتر نمکی را به عنوان وزیر پیشنهادی برای سکانداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی کنند، انشاالله ایشان با رای قابل قبولی در صحن علنی مجلس به عنوان وزیر انتخاب خواهند شد، زیرا نقاط قوت برای رای آوری ایشان بالاست.

وی در پاسخ به این سوال که نظر اعضای کمیسیون بهداشت راجع به تکیه زدن سعید نمکی بر مسند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چیست، گفت: هرچند در باره دکتر نمکی، همکاران من خود باید نظر بدهند، اما با توجه به حساسیت های ویژه حوزه سلامت و بهداشت و درمان و همچنین با توجه شرایط تحریمی
و مشکلات موجود در این حوزه، ما معتقدیم نمی شود وزارت بهداشت را با سرپرست اداره کرد و برای معرفی گزینه پیشنهادی نباید زمان هدر داده شود. برداشت ضمنی و شخصی من هم این است که اکثریت اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم موافق دکتر نمکی به عنوان وزیر بهداشت باشند.

شهریاری تاکید کرد: برخی از مشکلاتی که دکتر هاشمی در حوزه کاری خود داشت به اختلاف نظرها و مشکلاتی بر می گشت که با سازمان برنامه و بودجه داشت و اینکه ادعا می شد که منابع طرح تحول سلامت به موقع تامین نمی شود. اما دکتر نمکی معاون دکتر نوبخت در سازمان برنامه و بودجه بوده و من یقین دارم که همین موجب می شود که همکاری و تعامل مجموعه وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه در موقعیت بهتری قرار بگیرد.

وی افزد: طرح تحول نظام سلامت
حیثیت دولت روحانی و تنها نقطه قوت قابل لمس برای جامعه بوده و به همین دلیل سازمان برنامه و بودجه، در حد توان و بضاعت خود برای رفع مشکلات مالی این وزارتخانه کمک خواهد کرد و انشاالله که طرح تحول نظام سلامت با اجرای قانون برنامه ششم توسعه و رعایت الزامات آن با سرعت بیشتری پیش برود و مشکلات موجود هم کاهش پیدا کند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: طرح تحول سلامت در همان چارچوب قانونی و بستری که برای آن تعریف شده بود باید ادامه پیدا کند. بدین معنی که باید سیستم ارجاع و پزشک خانواده و غیره همه اجرایی شوند؛ ضمن آنکه باید منابع پایداری برای آن تعریف و عملیاتی شود. البته این اجرای دقیق، کارشناسی و علمی این طرح و قدم برداشتن در مسیر اجرای آن بسیار دشوار است. 

وی افزود:
برخی فکر نکنند که به راحتی می توان طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را در جامعه پیاده و عملیاتی کرد. اجرای صحیح این طرح ها نیازمند زمان است و نمی توان انتظار داشت ظرف دو یا سه سال به نتیجه کامل برسد. اما به هر ترتیب با آغاز اجرای آنها و عمل به قانون برنامه ششم توسعه و مدیریت بهینه منابع و امکانات، می توان از نتایج و فواید آن در جامعه بهره برد و نظام سلامت کشور را در مسیر مطلوب خود هدایت کرد.

شهریاری تصریح کرد: در واقع اجرای اصولی طرح تحول سلامت برای دستیابی به نتایج آن مستلزم صرف زمان و همت والا است و در این راه همه از جمله جامعه پزشکی، داروسازی، دانشگاه های علوم پزشکی، ارگان های مختلف و غیره باید دست به دست هم دهند تا از حجم مشکلات این حوزه کاسته شود.
 
کد مطلب : ۳۶۱۵
نام شما

آدرس ايميل شما