۰

سازمان غذا و دارو برخی فرآورده غیرمجاز آرایشی بهداشتی را اعلام کرد

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۳۵۹۷
سازمان غذا و دارو برخی فرآورده غیرمجاز آرایشی بهداشتی را اعلام کرد
سالم خبر: سازمان غذا و دارو فهرست برخی اقلام غیرمجاز آرایشی بهداشتی را اعلام و نسبت به مصرف آن به شهروندان هشدار داد.
 
به گزارش سالم خبر براساس اعلام سازمان غذا و دارو، کرم ضد آفتاب شترمرغ (ostrich sunblock cream spf ۶۰) با نام تجاری "هدی بیوتی" فاقد برچسب اصالت و سلامت و کالا یا شماره پروانه ساخت و هر گونه مشخصاتی از جمله نام کارخانه، کشور تولید کننده، سری ساخت، تاریخ تولید، تاریخ انقضا بوده و به صورت عربی‌نویس عرضه می‌شود، فاقد هر گونه پروانه بهداشتی است.

همچنین خشاب اپیلاسیون (wax) با نام تجاری sun shila نیز فاقد هر گونه مشخصاتی از جمله سری ساخت، نام و آدرس تولید کننده، شماره پروانه ساخت، شماره بهره‌برداری و ... است و دارای جواز تاسیس
۷۰۱۳۵۵۵۴ بوده. این محصول نیز فاقد هر گونه پروانه بهداشتی اعلام شده است.

پد لاک پاک کن (nail polish remover) با نام تجاری "مهتاب" نیز مشخصاتی مانند نام، آدرس تولید کننده، سری ساخت، شماره پروانه ساخت، شماره پروانه بهره‌برداری، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و ... را نداشته و ساخت ایران است، اما هیچ گونه پروانه بهداشتی ندارد.

در عین حال انواع فرآورده‌های کاشت ناخن (پودر و ...) با نام تجاری bello برچسب اصالت و سلامت کالا یا شماره پروانه ساخت نداشته و فاقد هر گونه مشخصاتی مانند نام کارخانه و  کشور تولید کننده، سری ساخت و تاریخ تولید و انقضا است و هیچ پروانه بهداشتی هم ندارد.

دستمال کاغذی با نام تجاری "هیرو"فاقد شماره پروانه ساخت و شماره‌
بهره‌برداری با سری ساخت ۱۵ نیز فاقد هر گونه پروانه بهداشتی است.

همچنین محصول رویش دهنده موی سر و سیاه‌کننده سفیدی مو (hair care tonic) با نام تجاری danhoor نیز فاقد مشخصاتی از جمله نام و آدرس تولید کننده، شماره پروانه بهره‌برداری و ... بوده و در آن پروانه ساخت نامعتبر به شماره ۰۶۰۸/۹۵-س بوده و به سفارش شرکت بهبود درمان داریانیک است. این محصول نیز هیچ گونه پروانه بهداشتی ندارد.

 این اطلاع‌رسانی صرفا شامل نام تجاری با دیکته مربوطه است و مواردی که دارای پیشوند یا پسوند این تجاری هستند را شامل نمی‌شود و باید در صورت لزوم مورد بررسی قرار گیرند. ضمنا اگر محصولی دارای برچسب اصالت و سلامت باشد، کنترل‌های لازم باید بر روی آن انجام شود.
کد مطلب : ۳۵۹۷
نام شما

آدرس ايميل شما