توطئه ای در کار نبوده است

ترور بیولوژیکی دیپلمات های امریکایی از سوی جیرجیرک‌های سرخپوستی

دیپلمات‌ها در کوبا پس از سردردهای طولانی تهوع و از دست دادن شنوایی خود مجبور به ترک این کشور شدند

18 دی 1397 ساعت 14:11


سالم خبر: ترورهای بیولوژیکی اگرچه به نوعی انتشارعمدی ویروس ها باکتری ها سموم یا سایر عوامل مضر برای ایجاد بیماری یا مرگ افراد محسوب می شود اما هیچ قاعده ای برای تشخیص عمدی بودن انتشار یک بیماری یا شخص خاص وجود ندارد.

به گزارش سالم خبر چه بسا در مورد بیماری و متعاقب آن مرگ برخی از چهره های مطرح در کشور از سوی نزدیکان آنان ترور بیولوژیکی مطرح شد که هیچ گاه نیز اثبات نشد.

آنفلوآنزا، تولارمی، سیاه زخم، آبله ، سم بوتولونیوم و طاعون خیارکی از جمله بیماری هایی هستند که در فهرست بیماری های ترور بیولوژیکی قرار گرفته اند.

برخی از دیپلمات های آمریکایی در کوبا نیز پس از سردردهای طولانی، حالت تهوع و بالاخره از دست دادن قدرت شنوایی خود بحث ترور بیولوژیکی را مطرح کردند که در نهایت منجر به بازگشت همه ی آنان به کشورشان و آغاز درمان بیماری شان منجر شد.

به گزارش یورونیوز در روزهای نخستی که خبر بیماری دیپلمات های آمریکایی مطرح شد مخالفان برقراری ارتباط آمریکا و کوبا پس از شش دهه با انتقاد از دولت باراک اوباما اعلام کردند که آنها گفته بودند که نباید به دولت کوبا اعتماد کرد و دولت کوبا با توطئه علیه دیپلمات های این کشور ثابت کرد تا چه اندازه هنوز برای آمریکا خطرناک است.

اما روز گذشته پس از گذشت دو سال از آن واقعه محققان این پرونده اعلام کردند آزمایش‌ها نشان داده است که این افراد به دلیل ترس و آسیب‌های مغزی که دلیل آن صداهای اسرارآمیز بوده است، بیمار شده‌اند و توطئه ای در کار نبوده است.

حالا دو دانشمند شواهدی ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد این صداهایی که مشکلات زیادی برای دیپلمات‌های آمریکایی ایجاد کرده‌ بودند در واقع آنچنان که گفته می شود اسرار آمیز نبوده‌اند. به این معنا که توطئه‌ای از سوی دولت کوبا علیه این دیپلمات‌ها درکار نبوده و دلیل اصلی صدایی بوده که از سوی جیرجیرک ها ایجاد شده است.

الکساندر ستوبس از دانشگاه برکلی کالیفرنیا و فرناندو مونته لگر از دانشگاه لینکلن انگلستان با مطالعه روی صداهای ضبط شده توسط دیپلمات‌ها به نتیجه رسیدند که منبع اصلی این صداهای اسرارآمیز و بیماری‌زا جیرجیرک‌های سرخ هندی بوده‌اند.

الکساندر ستوبس به خبرنگاران اعلام کرد که بطور قطع می تواند ثابت کند که دیپلمات های آمریکایی نه از سوی اشخاص امنیتی بلکه تنها از سوی ملخ های سرخپوستی موجود در کوبا مورد حمله قرارگرفته اند.

این جیرجیرک ها سرخ کوتاه بوفور در دریای کارایب و کرانه های آن یافت می شوند. صداهای ایجاد شده که بسیار برای بشر خطرناک و دلخراش هستند درواقع نوعی خودنمایی جیرجیرک های نر برای جیرجیرک های ماده و بنوعی ترغیب برای جفتگیری است. نوع خاصی از این جیرجیرک ها که برای دیپلمات ها دردسر درست کرده اند ملخ های سرخپوست کوتاه هستند.
 


کد مطلب: 3595

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/3595/ترور-بیولوژیکی-دیپلمات-های-امریکایی-سوی-جیرجیرک-های-سرخپوستی

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com