۰

اصغری : کاهش کمبود دارویی از چندده قلم به شرایط نرمال رسیده است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۳۵۹۰
اصغری : کاهش کمبود دارویی از چندده قلم به شرایط نرمال رسیده است
رییس سابق سازمان غذا و دارو در ماه‌های اول اعمال تحریم‌ها کمبود دارویی از چندده قلم به شرایط نرمال رسیده است.
 
به گزارش سالم خبر از ایفدانا، دکتر اصغری در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان غذا و دارو، گفت: درمان بدون دارو ناقص بوده و سلامتی بدون تامین غذای سالم غیر ممکن است؛ بنابراین حوزه بهداشت با غذا و حوزه درمان با تامین داروی کیفی پیوند خورده است.
 
وی افزود:  فعالیت در حوزه غذا و دارو مسئولیت سنگینی است و به دلیل نوع و ماهیت کار و بیزینس‌هایی که با ارقام درشت در ارتباط است و وظیفه سازمان در حوزه صدور مجوزهایی در بازار پررقابت تجارت برای گرفتن سهم بیشتر متاسفانه مورد اتهام واقع می‌شود. به این دلیل وجهه سازمان در بیرون و  دید سیستم های نظارتی به دلیل گزارشاتی از سوی بیزنس‌من‌ها متاثر شده است و در نتیجه نگاه هایی را به دنبال دارد که شایسته این قشر خدمتگزار نیست.
 
رییس سابق سازمان غذا و دارو ادامه داد: سعی کردیم در این مدت، سیستم های مختلف نظارتی مانند مجلس را در مورد وظیفه سنگین و عملکرد شایسته خدمتگزاران در این دوره و دوران قبل این حوزه مطلع کنیم.
 
وی ادامه داد: خدمتگزاران در حوزه دارو چه در دوران تحریم گذشته که با کمبود چندصد قلمی مواجه بودیم و چه در تحریم های اخیر که کمبودها به چندده قلم رسید نقش خود را ایفا کردند و علی‌رغم گرفتاری هایی داشتیم، توانستیم بازار را به حالت نرمال برسانیم.
 
دکتر اصغری تصریح کرد: با همکاری هم توانستیم شرایط سخت را پشت سر بگذاریم که عمده مشکلات به دلیل ناهماهنگی ها در خارج از این سیستم بوده و در تامین منابع و نقدینگی بود، اما خوشبختانه در شرایط خوبی هماهنگی ها بیشتر شده و بخش عمده مشکلات رفع شد.
 
وی با بیان اینکه اعمال تحریم‌ها جنگ اقتصادی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد:  امیدواریم شرایط سخت دارویی را در تحریم با پرچمداری دکتر پیرصالحی  پشت سر گذاشته و با کمترین عارضه سپری کنیم.
 
دکتر اصغری با ابراز خرسندی از انتخاب وزیر بهداشت از جامعه داروسازان، گفت: دکتر نمکی صنعت دارو و سازمان غذا و دارو را به خوبی می شناسد و ارتباطات مناسب دارد که در شرایط تحریم با اولویتی که برای  نیازهای غذا و دارو داده می‌شود، امیدوارم منشا خیر باشد/.
کد مطلب : ۳۵۹۰
نام شما

آدرس ايميل شما