۱
اصلی ترین چالش‌های سلامتی سال جدید چیست؟

پنج بیماری خطرناک و هولناک در سال ۲۰۱۹

اگر با این بیماریها  مقابله نکنیم و برای مواجهه با آنها آمادگی نداشته باشیم سال ۲۰۱۹ میلادی سال سختی خواهد بود
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۳۵۷۹
پنج بیماری خطرناک و هولناک در سال ۲۰۱۹
سالم خبر: سال ۲۰۱۸ میلادی پر بود از بحران هایی که در حوزه سلامت اتفاق افتاد . بحران هایی که برخی به دلیل حوادث طبیعی و غیر قابل پیش بینی رخ داد و برخی دیگر به دلیل شیوه زندگی ناسالم و شیوع بیماریهای سخت ایجاد شد اما مساله اینجاست که اگر با این بیماریها  مقابله نکنیم و برای مواجهه با آنها آمادگی نداشته باشیم سال ۲۰۱۹ میلادی سال سخت تری خواهد بود.حال سوال این است که اصلی ترین چالش‌های سلامتی سال جدید چیست؟
 
نخست: مالاریا

سازمان بهداشت جهانی برآورد کرده است که سالانه ۲۰۰ میلیون  نفر در دنیا به این بیماری مبتلا می شوند  و ۴۰۰ هزار نفر از این افراد جان خود را براثر بیماری از دست می دهند. این بیماری عفونی  از
طریق پشه‌ی آنوفل منتقل می شود اما اخیرا نشانه هایی از انتقال بیماری از طریق اهدای خون یا پیوند عضو هم مشاهده شده است. این بیماری را می توان بزرگترین بحران سلامتی سال جدید دانست.
 
دوم: دیفتری

در آخرین فصل سال ۲۰۱۸ میلادی ، این بیماری شیوع بسیاری داشته و جان افراد بسیاری را گرفته است. این بیماری عفونی باکتریایی به گلو و بینی حمله می کند و یک بیماری مسری است . پس از اینکه یک فرد به این بیماری مبتلا شد، این باکتری ماده خطرناکی را تولید می کند که وارد جریان خون بیمار می شود.
 
سوم: مسمومیت های غذایی

سالانه ۶۰۰ میلیون نفر در دنیا به دلیل مسومیت غذایی بیمار می شوند، برخی از بیماریها سطحی و برخی کشنده است. علایم مسمومیت
غذایی شامل استفراغ، دل درد شدید، سرگیجه ، اسهال و غیره چند ساعت بعد از مصرف غذا ظاهر می شود.
 
 البته فاکتورهای دیگری از قبیل نوع ماده ای که باعث مسمومیت شده است، سن فرد ، میزان مصرف ماده  مسموم کننده و دیگر شرایط سلامتی روی میزان بروز علایم تاثیر دارد.
 
چهارم: ویروس زیکا

سال قبل این بیماری شیوع گسترده ای داشت و هزاران نفر را در دنیا به ویژه در کشور هند مبتلا کرد. این ویروس هم از طریق نیش پشه منتقل می شود  و اگریک زن باردار به این بیماری مبتلا شود ، ممکن است فرزندی که به دنیا می آورد دچار آسیب های مغزی حادی باشد.
 
یک راه مهم برای مقابله با این بیماری از بین بردن مکان هایی است که غذای این پشه های خاص در
آن قرار دارد. عدم دسترسی به غذا موجب می شود تا حشرات برای یافتن غذا از منطقه خارج شوند و این بیماری شیوع پیدا نکند.
 
پنجم: تب دانگی

این بیماری یک عفونت ویروسی است که از طریق نیش پشه منتقل می شود. پشه عامل این ویروس در انتقال ویروس زیکا و تب زرد هم نقش آفرینی می کند.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی سالانه  بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا به تب دانگی مبتلا می شوند و نرخ شیوع این بیماری در  کشورهای جنوب شرقی آسیا و جزایر غرب اقیانوس آرام بیش از دیگر مناطق است. از راه های مبارزه با ابتلا به این بیماری می توان به ایجاد شرایط کاملا بهداشتی ، عدم استفاده از آب راکد و استفاده از کرم های دافع حشرات نام برد.
 
 
کد مطلب : ۳۵۷۹
نام شما

آدرس ايميل شما