رو نمایی از دو داروی جدید پلی پیل و سووداک

13 اسفند 1396 ساعت 14:07


سالم خبر : دو داروی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و هپاتیت C که به همت متخصصان ایرانی تولید شده است, امروز با حضور وزیر بهداشت در بیمارستان شریعتی معرفی شد.

طی مراسمی در بیمارستان شریعتی تهران داروی پلی پیل (polypill) برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی- عروقی و داروی سووداک برای پیشگیری و درمان بیماری هپاتیت C که با تلاش محققان مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران تولید شده, معرفی شد.

داروی پلی پیل برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی - عروقی و پیشگیری از سکته با سرمایه گذاری 20 میلیارد تومانی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره) در ایران تولید شده و وارد بازار شده است.

داروی سووداک نیز با همکاری مرکز تحقیقات گوارش و کبد بیمارستان شریعتی و شرکت های دارویی داخلی پس از 5 سال کار تحقیقاتی در ایران به سرانجام رسید و به گفته رضا ملک زاده رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد این بیمارستان تولید این دارو در سطح بین المللی و مقالات نشریات معتبر جهانی مورد توجه قرار گرفته و می تواند در کنترل بیماری هپاتیت C نقش مهمی ایفا کند.

داروی سووداک با کنترل و درمان کبد چرب و پیشگیری از سیروز کبد از بروز بیماری هپاتیت C پیشگیری می کند.

وزیر بهداشت در حاشیه این رونمایی، گفت: با تلاش متخصصان ایرانی دارویی برای پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی وارد بازار شد که امیدواریم طی ماه‌های آینده با تلاش محققان ایرانی شاهد رونمایی از داروهای جدیدتری باشیم.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از داروی ضد هپاتیت «سووداک» اظهارداشت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم بیش از 100 مورد دارو را وارد بازار کنیم که این موضوع نشان دهنده تحقیقات دانشمندان و شرکت‌های دانش‌بنیان است.
وی افزود: امروز هم از داروی جدیدی که بسیار اثرگذار است رونمایی می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه داروی «پُلی پیل» می‌تواند در کاهش مرگ و میر ناشی از بروز بیماری‌های سکته قلبی و مغزی نقش بسزایی داشته باشد، گفت: این دارو را باید تمام افرادی که بالای 40 سال هستند استفاده کنند تا در زمینه سکته‌های قلبی و مغزی پیشگیری به عمل آید.

وزیر بهداشت با بیان اینکه این دارو یک داروی ترکیبی است، گفت: سکته‌های قلبی و مغزی عامل 50 درصد از مرگ و میرهای کشور هستند.

وی ادامه داد: داروی سووداک نیز یکی دیگر از داروهایی است که می‌تواند نقش بسزایی در درمان بیماری هپاتیت C داشته باشد.
وزیر بهداشت، گفت: برای تولید این دارو 10 سال تلاش صورت گرفته است و اطمینان دارم که تا پایان سال نیز شاهد رونمایی از محصولات جدیدی خواهیم بود.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: این رونمایی‌ها نمایشی نیست و این داروها در بازار حضور پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این داروها مورد تائید جامعه پزشکی قرار گرفته است، گفت: مردم می‌توانند برای پیشگیری از بروز سکته‌های قلبی و مغزی و همچنین درمان بیماری هپاتیت به این داروها اعتماد کنند و همه ما می‌توانیم از داروی پروپیل استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: داروی هپاتیت C هم در بازار موجود است و قیمت آن کمتر از 10 درصد قیمت‌های بین‌المللی است و اثربخشی آن نیز حتی از برخی از داروهای اروپایی نیز بیشتر خواهد بود.
 
 


کد مطلب: 355

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/355/رو-نمایی-دو-داروی-جدید-پلی-پیل-سووداک

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com