۰

اوتیسم چرا در حال پیشروی است

از هر 59 کودکی که در سطح جهان متولد می شود یکی مبتلا به اوتیسم است
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۳۵۲۷
اوتیسم چرا در حال پیشروی است
سالم خبر: آمارهای جهانی حکایت از آن دارند که از هر 59 کودکی که در سطح جهان متولد می شود یکی از آنان مبتلا به اوتیسم است.

به گزارش سالم خبر اوتیسم یکی از  بیماریهایی است که اطلاع رسانی در مورد آن کمتر از نیاز انجام شده است اما بررسی ها نشان داده است که این بیماری در حال افزایش است ضمن آنکه شیوع آن در میان پسران بیشتر است.

طبق گزارش ارایه شده از سوی مرکز مطالعاتی اوتیسم ، یک نفر از هر ۳۷ کودک پسر و یک کودک از میان هر ۱۵۱ کودک دختر با این بیماری دست و پنجه نرم می کند.
 
اما نکته مهم در مورد این بیماری این است که اوتیسم اغلب پس از سن ۴ سالگی در کودکان تشخیص داده می شود در حالیکه
اگر قبل از دو سالگی این بیماری شناسایی شود، امکان درمان آن تا حد بسیاری وجود دارد و فرد می تواند زندگی سالم تر و عادی تری در طول زندگی خود داشته باشد.

مساله دیگر در مورد این بیماری این است که ۳۱ درصد از  کودکان دچار بیماری اوتیسم ضریب هوشی کمتر از ۷۰ دارند وبه همین دلیل توانایی ذهنی پایینی دارند . این افراد برای انجام امور روزمره زندگی خود با چالش‌های بسیاری روبرو هستند .در حالیکه ۲۵ درصد از آنها از نظر سطح ضریب هوشی در وضعیت مرزی یعنی در رده ۷۱ تا ۸۵ قرار دارند و ۴۴ درصد دارای هوشی بالاتر از خط متوسط هستند.
 
اگر بیماری زود تشخیص داده شود و آموزش مناسب این کودکان در
زمان مناسب آغاز شود، آنان می توانند یادگیری بهتر، روابط اجتماعی سازنده تر و مهارتهای بهتری داشته باشند و روند رشد مغزی‌شان نیز تقویت شود.

باید به این نکته هم توجه داشت که ۳۱ درصد از کودکان مبتلا به اوتیسم توانایی صحبت کردن  ندارند . این عدم توانایی به توان مغزی آنان مربوط است.حدود ۲۸ درصد از کودکان ۸ ساله مبتلا به اوتیسم رفتارهایی دارند که به بدنشان آسیب وارد می کند مانند گاز گرفتن دست خود یا خراشیدن پوستشان. ۹۰ درصد از کودکان مبتلا به این بیماری در صورت دستیابی به استخر یا آب به دلیل غرق شدن از دنیا می روند  زیرا توانایی تشخیص موقعیت و خطرات آن را  ندارند.

سوال
مهم این است که دلیل ایجاد این بیماری در شماری از کودکان چیست و آیا امکان جلوگیری از ابتلا به این بیماری وجود دارد یا خیر؟

مطالعات نشان داده است که عوامل ژنتیکی تاثیر بسیاری  در ابتلا به این بیماری دارد اما سن بالای پدر و مادر هم از فاکتورهای بسیار مهم است . زیرا هر چه پدر و مادر یک فرزند سن بالاتری داشته باشند، خطر ابتلای فرزند آنان به اوتیسم بیشتر است.

از سوی دیگر والدینی که فرزند نخست  آنان به بیماری اوتیسم مبتلا است، شانس ابتلای فرزند دومشان به این بیماری بین ۲ تا ۱۸ درصد است. همچنین اگر خانواده ای دو قلوی همسان داشته باشد و یکی به بیماری اوتیسم مبتلا باشد شانس ابتلای
کودک دوم به این بیماری بین ۳۵ تا ۹۵ درصد است اما اگر دو قلوها غیر همسان باشند شانس ابتلای کودک دوم به این بیماری تنها ۳۱ درصد است.

اخیرا در شماری از کشورهای صنعتی از قبیل امریکا، این ادعا مطرح شده است که واکسیناسیون باعث ابتلای کودکان به اوتیسم می شود و به همین دلیل شماری از پزشکان خواستار جلوگیری از واکسیناسیون کودکان شده اند. به دنبال این دیدگاه بود که بیماری هایی مانند فلج اطفال که در دهه های قبلی ریشه کن شده بود بازهم مشاهده می شود. اما مطالعات مرکز مطالعات اوتیسم نشان داده است هیچ ارتباط معناداری بین تزریق واکسن به کودکان  و ابتلا به اوتیسم وجود ندارد.
 
 
کد مطلب : ۳۵۲۷
نام شما

آدرس ايميل شما