۰

رشد ۲۰۰درصدی کشفیات فرآورده های آرایشی و بهداشتی قاچاق

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۳۵۲۰
رشد ۲۰۰درصدی کشفیات فرآورده های آرایشی و بهداشتی قاچاق
سالم خبر: مدیرکل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، گفت: میزان کشفیات قاچاق فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در سال‌ گذشته ۲۰۰ درصد افزایش داشت.
 
به گزارش سالم خبر از مهر ، عبدالعظیم بهفر، اظهار کرد: آمار کشفیات قاچاق کالاهای آرایشی و بهداشتی ارائه شده از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور حاکی از افزایش هم ارزش ریالی و هم تعداد عددی دارد.

وی افزود: با همکاران معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال گذشته نیز باعث افزایش حدود ٢٠٠ درصدی کشفیات قاچاق این  محصولات بود.

مدیرکل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: هرگز نمی‌توان بدون نظارت بر عرضه این محصولات  در سطح بازار به‌خصوص در سطح عمده فروشی ها ،خرده فروشی ها و فروشگاه های سراسر  کشور از میزان عرضه محصولات قاچاق و تقلبی کاست، لذا تنها با همکاری هرچه نزدیک تر تمام نهادهای مسئول در این امر می توان سلامت مردم را تامین و تضمین کرد.

به گفته بهفر، افزایش کشفیات فراورده‌های آرایشی و بهداشتی در حالیست که بر اساس برآوردها، میزان کالاهای قاچاق و تقلبی آرایش و بهداشتی در این دوره از نظر عددی افزایش معنا دار و فاحشی نداشته است.

وی با تاکید بر نقش آموزش و فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع رسانی، عنوان کرد: همه ما وظیفه داریم با تشریح خطرات مصرف کالاهای قاچاق و تقلبی بر سلامت مردم و زیانهای فاجعه بار اقتصادی، مردم را به کاهش تقاضای این کالاها تشویق کرده و با بسیج عمومی علیه مصرف محصولات قاچاق در سطح خانواده‌ها تلاش کنیم.
 
 
کد مطلب : ۳۵۲۰
نام شما

آدرس ايميل شما