۲
۱
طی گزارشی در سالم خبر بررسی شد:

وزیر بهداشت چرا رفتن را به ماندن ترجیح داد؟

در یکی از بندهای پیوست استعفای هاشمی او از روحانی خواسته است که سرپرست وزارت بهداشت را تا روز نهم دی ماه معرفی کند
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۳۴۹۴
وزیر بهداشت چرا رفتن را به ماندن ترجیح داد؟
سالم خبر: گمانه زنی ها در مورد دلایل استعفای وزیر بهداشت و درمان همچنان ادامه دارد. صرفنظر از اختلاف نظر در مورد میزان بودجه‌ نظام سلامت در سال 98 یکی از مواردی که نزدیکان وزیر بهداشت در مورد دلایل کناره گیری قاضی زاده هاشمی عنوان می کنند نحوه‌ی تزریق 500 میلیون یورو ارز تخصیصی از صندوق ذخیره ارزی به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی است. کارسازی تخصیص این بودجه محل مناقشه ی وزارت بهداشت و درمان و سازمان برنامه و بودجه است.

طبق تفسیر قاضی زاده هاشمی
این پول قرار بود تمام و کمال در اختیار بیمه سلامت قرار گیرد که بخش صنعت دارو و تجهیزات پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی از آن منتفع شوند . اما سازمان برنامه و بودجه تفسیری دیگر داشت.این سازمان قصد داشت که هزینه اوراق صادرشده برای این بخش را که معادل 3 هزار میلیارد ریال بود را از محل 500 میلیون یورو کسر و مابقی را به بخش‌های یاد شده تحویل دهد.

به رغم مخالفت هاشمی اما علاوه بر مقاومت سازمان برنامه و بودجه برخی نمایندگان هم موضعی تند علیه وزیر گرفته
و این بودجه را منطقی و کافی دانستند.

وزیر بهداشت و درمان به نقلی ساعاتی قبل از سفر خود به استان کرمانشاه نامه‌ی استعفای خود را به انضمام چند بند تسلیم رییس جمهوری می کند. در یکی از بندهای پیوست این استعفا، هاشمی از روحانی خواسته است که سرپرست وزارت بهداشت را تا روز نهم دی ماه معرفی کند.  

روحانی با وجود گذشت یک روز از استعفای هاشمی نه تنها سرپرست معرفی نکرده است که هنوز با استعفای او موافقت نکرده و تاکنون واکنشی به این استعفا نشان
نداده است.

یکی از موارد مورد انتقاد وزیر بهداشت مربوط به تحقیق و تفحص بودجه طرح تحول سلامت می شود که به گفته ی او تحقق بودجه چنین طرح عظیمی در سال جاری تنها 30 درصد بوده ودر کل شش سال اجرای طرح کمتر از 16 هزار میلیارد تومان و کمتر از 50 درصد ارزیابی شده است.

اگرچه واعظی رییس دفتر رییس جمهوری در صدد حل اختلاف نظرها و جلب رضایت هاشمی برای ماندن در کسوت وزیری بود اما ظاهرا این تلاش ها به نتیجه نرسید.

سه بیماری متابولیک، پروانه ای و اوتیسم براساس
مصوبه مجلس به فهرست بیماری های خاص کشور اضافه شدند این در حالیست که ردیف بودجه این بیماران در بودجه سال 98 از 260 میلیون تومان به 160 میلیارد تومان در سال آینده کاهش یافت.

هاشمی در دیدار با سازمان های مردم نهاد در حوزه بیماری های خاص قبل ار ترک ساختمان وزارت بهداشت یکی از دلایل استعفای خود را احساس دین به این بیماران و کمبود بودجه آنان عنوان کرد و گفت: با این بودجه اندک خدمت رسانی به مردم امکان پذیر نیست و صلاح است که بروم.
 
 
کد مطلب : ۳۴۹۴
نام شما

آدرس ايميل شما

تابش
United States
یعنی واقعا وزیر رفت؟